כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
שמות הפצועים לתפילה

2 נרצחים ומספר נפגעים בפיגוע דריסה בסמוך לשכונת רמות בי-ם

שעות בודדות לכניסת שבת: מחבל התנגש בתחנת אוטובוס הממוקמת בכניסה לשכונת רמות בירושלים | שבעה בני אדם נפצעו בדרגות פציעה שונות, ביניהם ילדים | כוחות ההצלה נאלצו לקבוע את מותם של ילד בן 6 וצעיר כבן 20 ששהו בתחנה | שוטרים ירו לעבר המחבל וחיסלו אותו

2 נרצחים ומספר נפגעים בפיגוע דריסה בסמוך לשכונת רמות בי-ם
זירת פיגוע הדריסה צילום: ישי ירושלמי

פיגוע דריסה קשה מאוד בירושלים, שעות לפני כניסת השבת: מחבל, ערבי ישראלי, תושב שכונת עיסאוויה במזרח העיר, התנגש בתחנת אוטובוס בכניסה לשכונת רמות בבירה, בזמן שנוסעים רבים המתינו בה. שבעה בני אדם נפגעו, חלקם במצב קשה. בין הנפגעים שני ילדים שנפצעו אנושות וכוחות ההצלה נאלצו לקבוע את מותו אחד מהם, ילד בן 6. בבית החולים נקבע מותו של פצוע נוסף, צעיר בשנות ה-20 לחייו.

בלש שהיה לא בתפקיד יחד עם שוטר נוסף ביצעו ירי לעבר המחבל וחיסלו אותו. כוחות גדולים של משטרה וצוותי הצלה נמצאים בזירה. רה"מ נתניהו החליט לפעול מייד לאיטום בית המחבל והריסתו.

רגע הירי במחבל\\\\שימוש לפי סעיף א27 לזכויות היוצרים

אלי פולק מנכ"ל איחוד הצלה מדווח מהזירה: "מדובר ברכב שפגע בהולכי רגל ששהו בתחנת אוטובוס. צוותי הרפואה של איחוד הצלה ביצעו החייאה על שני ילדים שנפצעו אנוש והעניקו סיוע לחמישה נפגעים נוספים במצב קשה ובינוני. אמבולנס של איחוד הצלה פינה מהזירה פצוע במצב קשה למרכז הרפואי שערי צדק".

אריאל בן דוד חובש איחוד הצלה שהגיע ראשון לזירה מסר: "מדובר בזירה קשה מאוד - הולכי רגל ששהו בתחנת האוטובוס נפגעו מרכב שלדברי עוברי אורח שעט לעברם ובעקבות כך נפצעו באורח אנוש, קשה, ובינוני. כמו כן הוענק סיוע בזירה ע"י צוותי חוסן היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה למספר נפגעי חרדה עקב אופי האירוע".

זירת הפיגוע / צילום ישי ירושלמי

חובש רפואת חירום במד"א שרגא רוזנטל סיפר: "כשהגענו למקום המראה היה מזעזע. ראינו סמוך לתחנת האוטובוס רכב לאחר שפגע בהולכי רגל שהמתינו בתחנה. ראינו 6 נפגעים ששכבו בסמוך אחד לשני. מתוכם 2 ילדים כבני 6 שהיו מחוסרי הכרה עם חבלה רב מערכתית קשה. גבר כבן 27 וגבר כבן 30 היו מחוסרי הכרה ו-2 נפגעים נוספים בהכרה מלאה עם חבלות בגפיעם. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני וביצענו פעולות החייאה בשני הילדים. מדובר באירוע קשה מאוד."

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מתעדכן באופן שוטף על פרטי הפיגוע בירושלים. ראש הממשלה הנחה לתגבר כוחות בגזרה ולבצע מייד חקירות ומעצרים על סביבתו של המחבל.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שהגיע לזירת הפיגוע בירושלים אמר: "אין יותר קשה מלהגיע לאירוע בו נרצח ילד ונרצח עוד בחור בן 20. אין אירועים יותר קשים מהאירועים האלה. אנחנו מתפללים כמובן לשלומם של הפצועים אחרים.   אני מודה לראש הממשלה שמאמץ את המדיניות שלי, לאטום את הבית של המחבל כמה שיותר מהר, בו במקום. הנחיתי את המשטרה לפרוס מחסומים סביב עיסאוויה ולעצור אחד אחד, לבדוק כל רכב. רציתי לעשות סגר מלא, אבל יש על זה שאלה משפטית - ואנחנו נדון בה. בכל מקרה, אני הנחיתי את המשטרה לפרוס מחסומים, והם פורסים מחסומים סביב עיסאוויה, והם גם הולכים  להשתלט על הבית של המחבל".
"אנחנו הולכים מכאן להערכת מצב. ברור לי שהצעדים שאני אומר כאן - לא מספיקים. אני רוצה ליישם חקיקת עונש מוות למחבלים. שבוע הבא אנחנו מביאים חוק נשק, שמדבר על החרפת הענישה ולחפש בית-בית בלי צווים של בית משפט. יש עוד הרבה דברים לעשות, אבל אנחנו חייבים לפעול בנחישות, בתקיפות, כדי להגן על הילדים שלנו", הוסיף בן גביר.

הציבור מתבקש להעתיר בתפילה עבור הפצועים: חיה בת שרה, אברהם נח בן יהודית, אשר מנחם בן חנה דבורה, משה יהודה בן חנה דבורה, אלחנן יעקב בן רחל.

 

השר בן גביר בהצהרה\\\\ישי ירושלמי

פיגוע בירושלים\\\\ צילום איציק שאג

 

פיגוע פיגוע דריסה רמות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד