כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
יגיעו לישראל

טהראן שדרגה את יכולות הכטב"מים שהועברו לרוסיה

חוקר בכיר שבחן את הכטב"מים האיראניים שהופלו באוקראינה אומר ל'כאן חדשות': טהראן שדרגה את יכולות הכטב"מים שהועברו לרוסיה. בכירים אוקראינים מזהירים: בסוף הם יגיעו לישראל

טהראן שדרגה את יכולות הכטב"מים שהועברו לרוסיה
ראש הנפץ שנמצא בידי החוקרים צילום: כאן חדשות

איראן משתמשת במלחמה באוקראינה לשיפור יכולות הכטב"מים שלה - כך אמר היום דמיאן ספליטרס, חוקר בכיר מארגון "Conflict Armamemt Research" הבריטי לעמיחי שטיין ב'כאן חדשות', החוקר קיבל גישה לכמה כלי נשק שבהם רוסיה השתמשה באוקראינה. בין כלי הנשק גם הכטב"מים האיראנים מסוג שאהד 136 שהופלו על ידי האוקראינים. בריאיון מיוחד לכאן חדשות שטח ספליטרס את השיפורים שהאיראנים עשו בכטב"מים.

"יש שם מטען נפץ מרכזי ומסביב עוד 18 מטענים קטנים, שנועדו לגרום אפקט פגיעה ברדיוס של 360 מעלות", מסביר החוקר. "הוסיפו לכטב"מים גם רסיסים שיפגעו בכבלים חשמליים ובמבנה עצמו כדי לגרום כמה שיותר נזק ולפגוע ביכולת לתקן את המפעל או הבניין שנפגע".

על פי הדיווח, לצוות החוקרים לא ידוע אם האיראנים שיפרו אותו במיוחד עבור הרוסים. אך הגרסה המשופרת של הכטב"ם מתאימה למטרות של הרוסים, שהן: פגיעה בתחנות כוח, בתשתיות ובמתקנים חיוניים ברחבי אוקראינה. הכטב"ם הנוכחי הרבה יותר קטלני כעת. הכטב"מים עברו שיפור, כך שהם יכולים גם לטוס בחופשיות רבה יותר ולעקוף מכשולים, כמו חסימות GPS.

אחרי פרסום התחקיר, בכירים אוקראינים אמרו ל'כאן חדשות' כי זו הסיבה שישראל צריכה להגביר את הסיוע לאוקראינה. יועצו של שר ההגנה האוקראיני, יורי סאק, הזהיר בשיחה עם 'כאן חדשות, כי המל"טים שמשתמשים בהם באוקראינה יגיעו בסופו של דבר לישראל. לכן, לדבריו, "ישראל צריכה לסייע לאוקראינה בציוד נגד מל"טים, כדי ללמוד איך להתגונן נגדם. הדוח הנוכחי מראה כמה צדקנו".

מלחמת אוקראינה רוסיה בריטניה איראן מל"טים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד