י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
"לא לגיטימית"

ארה"ב תסייע לסורים אך לא תקיים קשר עם אסד

משרד החוץ האמריקני הודיע כי טורקיה יכולה לסמוך על ארה"ב עבור "כל דבר" שהיא צריכה לאחר רעידות אדמה הרסניות. ארה"ב תסייע גם לסורים אך לא תקיים קשר עם משטר אסד, מאחר והוא משטר "לא לגיטימי" מבחינת ארה"ב

ארה"ב תסייע לסורים אך לא תקיים קשר עם אסד
מחלצים פועלים בסוריה צילום: White Helmets

ארצות הברית הודיעה כי היא מחויבת לעזור לתושבים משני צדי הגבול בין טורקיה לסוריה שנפגעו ברעידת האדמה הקטלנית, אך וושינגטון שללה קשר ישיר עם הממשל הסורי. דובר מחלקת המדינה, נד פרייס, אמר אמש (שני) כי ארה"ב תספק סיוע לסוריה באמצעות ארגונים לא ממשלתיים מבלי לתקשר עם ממשלתו של נשיא סוריה בשאר אל-אסד, מאחר והיא אינה מכירה בה כממשלה לגיטימית בעקבות הרצח של מעל חצי מיליון תושבים במלחמת האזרחים.

"זה יהיה די אירוני אם לא מועיל, לפנות עכשיו לממשלה שהתעללה באנשיה במהלך 12 שנים", אמר פרייס. "במקום זאת, יש לנו שותפים הומניטריים בשטח שיכולים לספק את סוג הסיוע לאחר רעידות האדמה הטרגיות הללו".

שתי רעידות אדמה, ובעקבותיהן רעידות משנה עוצמתיות, פגעו בדרום מזרח טורקיה ובצפון סוריה מוקדם בבוקר ביום שני, גרמו להרס נרחב ולכדו אלפים מתחת להריסות.

יותר מ-5,000 בני אדם נהרגו בטורקיה ובסוריה, לפי ההערכות האחרונות מספר זה צפוי לעלות באופן משמעותי. פרייס אמר כי ארה"ב כבר גייסה סיוע כדי לעזור לנפגעים בשתי המדינות.

למרות שכמה בעלות ברית של ארה"ב במזרח התיכון החזירו את הקשרים עם דמשק בשנים האחרונות, וושינגטון הודיעה שהיא לא תשנה את התנגדותה לאסד ללא הסדר מדיני כולל לסכסוך. ממשלת סוריה נותרה תחת סנקציות אמריקאיות כבדות שמטרתן לבודד את המדינה מבחינה כלכלית בתגובה להפרות זכויות אדם נרחבות.

פרייס גם אמר שתהליך העברת הסיוע לסוריה ולטורקיה שונה, אבל ארה"ב רוצה לעזור לאנשים בשתי המדינות. "בטורקיה יש לנו שותף בממשלה, בסוריה יש לנו שותפים בדמות ארגונים לא ממשלתיים בשטח המספקים תמיכה הומניטרית", אמר.

רעידת אדמה בטורקיה ארצות-הברית סוריה בשאר אל אסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}