כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
גם מקורבו של נתניהו

עשרות פרופסורים מארה"ב חתמו נגד הרפורמה המשפטית

ההתנגדות לרפורמה במערכת המשפט נמשכת: כ-50 פרופסורים מאוניברסיטאות בארצות הברית חתמו על מכתב התנגדות לרפורמה. בין החותמים, פרופסור אלן דרשוביץ, שידוע כמקורב לנתניהו ומוביל בשבועות האחרונים התנגדות לרפורמה

עשרות פרופסורים מארה"ב חתמו נגד הרפורמה המשפטית
שר המשפטים יריב לוין צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כ-50 פרופסורים למשפטים מאוניברסיטאות בארצות הברית חתמו על מכתב התנגדות לרפורמה במערכת המשפט שמוביל שר המשפטים יריב לוין. בין החותמים, פרופסור אלן דרשוביץ, שידוע כמקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו.

הפרופסורים כתבו במכתב: "אנו, פרופסורים למשפטים בארה"ב שאכפת להם מאוד מישראל, מתנגדים בתוקף לניסיונות של ממשלת ישראל הנוכחית לשנות באופן קיצוני את מערכת המשפט במדינה. ניסיונות אלה כולל הצעות לרפורמות שיעניקו לקואליציה השלטת סמכות אבסולוטית למנות שופטים ושופטים, שימנעו מבית המשפט העליון כמעט כל אפשרות לפסול חוקים, שיגבילו מאוד את הביקורת השיפוטית על החלטות הרשות המבצעת ויצמצמו את עצמאותו של היועץ המשפטי לממשלה ושל יועצים משפטיים במשרדי ממשלה שונים".

עוד כתבו הפרופסורים: "חלקנו מאמינים שבית המשפט העליון הישראלי מחזיק בכוח רב מדי בהיבטים מסוימים והם יתמכו בהפחתת כוחו באשר לבחינת חקיקה והחלטות ביצועיות, ואחרים סבורים שאין צורך לשנות את הסטטוס קוו המשפטי. ללא קשר לחוסר ההסכמה בינינו, כולנו חוששים מאוד שהמהירות וההיקף של הרפורמות יחלישו קשות את עצמאות הרשות השופטת, הפרדת הרשויות ושלטון החוק".

הפרופסורים הוסיפו: "אמצעי הגנה אלו תרמו לשגשוגה של ישראל ב-75 השנים האחרונות וסייעו לה להתמודד עם אתגרים ביטחוניים, פוליטיים וחברתיים חמורים. החלשת עצמאות הרשות השופטת, הפרדת הרשויות ושלטון החוק תהווה סיכון חמור לחופש הביטוי, לזכויות האדם והאזרח ולמאמצים לצמצם את השחיתות, מה שיקשה על ישראל לשרוד אתגרים כאלה בעתיד. אנו מקווים למען ישראל שהיא תבחר בדרך חכמה יותר".

כאמור, פרופסור אלן דרשוביץ' שנחשב למקורבו של ראש הממשלה נתניהו חתום אף הוא על המכתב. יצוין כי, הפרופסור מביע התנגדות רבה בשבועות האחרונים לרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה.

משפטית רפורמה אלן דרשוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד