ב' תשרי התשפ"ה
04.10.2024
"את לא חיה במדינה"

העימותים עם היועמ"שית וניסיונות ההרגעה של דרעי - כל הפרטים מישיבת הקבינט

במהלך ישיבת הקבינט העלה בן שתי הצעות שהוגדרו על ידי מערכת הביטחון כ"קיצוניות". ההצעות נדחו. השר סמוטריץ' קרא אף הוא למהלכים דרמטיים: "אנשים בחרו בנו לצעדים גדולים". דרעי ניסה להרגיע את הרוחות: "צריך לשים לב לאמריקאים לא כל מה שרוצים אפשר לעשות"

העימותים עם היועמ"שית וניסיונות ההרגעה של דרעי - כל הפרטים מישיבת הקבינט
ישיבת הקבינט צילום: חיים צח /לע"מ

ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני שהתכנסה אמש (מוצאי שבת) לא קיבלה החלטות משמעותיות. עם זאת, לדברי בכיר בקבינט, במהלך הדיון העלה השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מספר מהלכים משמעותיים אך נדחה על ידי מערכת הביטחון, כך דיווחה הכתבת המדינית של 'חדשות 13', מוריה אסרף וולברג. לדברי הבכיר, "איתמר בן גביר לא מבין שהוא נמצא בדיון קבינט ולא בוועדה בכנסת".

במהלך הדיון דנו השרים ובכירי מערכת הביטחון בעיקר בסוגיה אם בתי המחבלים ייאטמו או לא ייאטמו. אך כאמור השר בן גביר העלה מספר הצעות תגובה שהוגדרו על ידי גורמי ביטחון "קיצוניות". בין היתר, הציע להטיל עוצר בשכונת א-טור שממנה יצא המחבל לפיגוע בנווה יעקב.

ראשי מערכת הביטחון התנגדו להצעתו של בן גביר, כאשר בראש המתנגדים עמד ראש השב"כ שטען כי שהפרקטיקה של סגר נכשלה כישלון חרוץ לפני כמה חודשים כשהחילו אותה בשועפאט, לאחר נפילתה של החיילת נעה לזר.

עוד הצעה חריגה שהעלה בן גביר במהלך הדיון היא שכוחות ישראלים יעברו בית-בית במזרח ירושלים וינסו לאתר נשקים לא חוקיים בבתים. גם להצעה זו התנגדו גורמי הביטחון, מאחר ומדובר בתושבים ישראלים ובדיון נאמר שלא ניתן לבצע מהלך כזה מבלי שיש מידע מודיעיני קונקרטי.

בתוך כך, על פי דיווח ב'כאן 11', השר בן גביר תקף את היועמ"שית גלי בהרב מיארה במהלך דיון הקבינט ואמר: "את לא חיה במדינה שאני חי. אתם לא יושבים בתוך עמכם. חיבלת בעבודה שלנו קיבלת את החומרים לצורך האיטום ב-8 בבוקר". בהרה מיארה השיבה: "זה לא נכון קיבלתי את החומרים רק ב-8 בערב".

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין תקף: "כנראה שאין מימד זמן בייעוץ המשפטי, הם מעל הזמן הם לא מבינים שאם אתה לא עושה מהר אז אתה חוטף". השר בצלאל סמוטריץ׳ קרא בדיון לשנות את המשוואה ואמר: "צריך לשנות את המשוואה זה המנדט שלנו אנשים בחרו בנו לצעדים גדולים".

השר בן גביר הסכים עם סמוטריץ' ואמר: "אנחנו רוצים מדיניות של בעל הבית השתגע". יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי שהצטרך לדיון בהזמנת ראש ממשלה כמשקיף ניסה להרגיע ואמר: "צריך לחשוב על צעדים יש לנו אחריות כוללת על הכתפיים. צריך לשים לב לאמריקאים לא כל מה שרוצים אפשר לעשות".

 

 

הקבינט הביטחוני איתמר בן גביר בצלאל סמוטריץ יריב לוין גלי בהרב מיארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}