כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
מצב פיקוח נפש

רבה של אלעד: "כל מי שיש לו נשק חובה לשאת אותו גם בשבת"

רבה של אלעד הגאון רבי מרדכי מלכא, בקריאה לכל בעלי רישיון נשק לשאת את הנשק גם בשבתות עקב המצב הקיים בתקופה זו של פיקוח נפש: "חובה על כל מי שיש לו רישיון לשאת את הנשק גם בשבת מפני חשש פיקוח נפש"

רבה של אלעד: "כל מי שיש לו נשק חובה לשאת אותו גם בשבת"
רב העיר אלעד הגר"מ מלכא צילום: באדיבות המצלם

עקב הפיגוע האכזרי שאירע בליל שבת בשכונת נווה יעקב בירושלים ע"י מחבל נתעב שירה לעבר העוברים ושבים, יוצא רבה של העיר אלעד הגאון רבי מרדכי מלכא נשיא מוסדות אור המלך בקריאה של חובה לכל בעלי רישיון נשק לשאת את הנשק גם בשבתות עקב המצב הקיים בתקופה זו של פיקוח נפש.

בפתח מכתבו כותב הגר"מ מלכא "הנני יוצא בקריאת קודש לכל אחינו בני ישראל לאור האסונות שפוקדים את ארצנו לתפ"צ חובה על כל מי שיש לו רישיון לשאת את הנשק גם בשבת מפני חשש פיקוח נפש".

את דבריו מנמק הרב בדברי הפוסקים. "כמבואר בשולחן ערוך אורח חיים הלכות שבת סימן שכט סעיף ו ובעיר הסמוכה לספר, אפילו לא באו אלא על עסקי תבן וקש מחללין עליהם את השבת. הגה: ואפילו לא באו עדיין אלא רוצים לבא (א"ז). וכתב משנה ברורה סימן שכט ס"ק טו אפילו לא באו וכו' - ר"ל כשהקול יוצא שרוצים לבוא אעפ"י שלא באו עדיין מותר ללבוש כלי זיין לשמור ולעשות קול בעיר כדי שלא יבואו דאין מדקדקין בפק"נ [לשון או"ז].

בסיום דבריו כותב הגר"מ מלכא: "אין ספק שמצב הבטחוני שאנו נמצאים עם איומי פיגועים ורצח וכיון שיש קול וקריאות לרצוח הרי שהמצב יש בו חשש פיקוח נפש ולזאת מצוה לכל מי שיש רישיון לנשק לשאת אותו אפילו בשבת בכדי למנוע אסונות רח"ל וכל המציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם מלא והשם יתברך ישמור את כל עם ישראל שלא יאונה כל רע ותיפול עליהם אימתה ופחד אמן כי"ר". מסיים רבה של אלעד את מכתבו.

הפיגוע בנווה יעקב הרב מרדכי מלכא אלעד נשק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}