כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
"הרפורמה תסייע לכלכלה"

נתניהו נועד עם אנשי עסקים והעביר מסר: "שר המשפטים מוכן להידברות"

ראש הממשלה נועד עם אנשי עסקים בכירים בישראל ברקע האזהרות מפני פגיעה כלכלית בעקבות הרפורמה המשפטית. נתניהו: "שר המשפטים מוכן להידברות במקביל לחקיקה ובלי לעכב אותה"

נתניהו נועד עם אנשי עסקים והעביר מסר: "שר המשפטים מוכן להידברות"
בנימין נתניהו צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש ביום שישי עם אנשי עסקים מובילים במשק זאת ברקע האזהרות מפני פגיעה כלכלית בעקבות הרפורמה במערכת המשפט. נתניהו אמר: "שר המשפטים הביע שוב השבוע, ולכל אורך הדרך, נכונות להידברות במקביל לחקיקה ובלי לעכב אותה". נתניהו הוסיף: "עד כה לא שמענו שום נכונות של הצד השני לשינוי. כל שינוי ולו הקטן ביותר היה ונותר מבחינת המבקרים- 'קץ הדמוקרטיה'".

עוד אמר נתניהו: "בעיית המשפטיזציה בישראל היא חסם אדיר לכלכלה. הנס הכלכלי הישראלי הוא לא בזכות המשפטיזציה אלא למרות המשפטיזציה הישראלית שהיא מהגרועה בעולם המערבי. הרמת המגף הבירוקרטי-משפטי תזניק את הכלכלה הישראלית כמו קפיץ, בין 1-2% לתל״ג.

הבנק העולמי קבע שישראל מדורגת במקום ה-75 בעולם באכיפת חוזים מכיוון שלמרות שחוזה הוא חוקי ומוסכם בין הצדדים שחתמו עליו, בית המשפט יכול לקבוע שהוא לא סביר - דבר שלא קיים ברוב הדמוקרטיות בעולם".

נתניהו הוסיף: "ההצלחה הגדולה של כלכלת ישראל היא לא בגלל המשפטיזציה אלא למרות המשפטיזציה. זה ש״הכל שפיט״ זה חסם לעסקים שלא קיים בשום מקום בעולם המערבי. כל מי שמשקיע בישראל אומר את זה ויש אלפי משקיעים שלא הגיעו לישראל בדיוק בגלל זה. אתם גם יודעים עד כמה המשפטיזציה מעכבת את העסקים שלכם. לכן הרפורמה המשפטית רק תסייע לכלכלת ישראל ולעסקים בישראל".

לדברי נתניהו: "ההוכחה הכי טובה לכך שהמשפטיזציה מעכבת את הכלכלה היא העיכוב במשך שנים בהוצאת הגז מהמים. הצעד הזה הביא מיליארדים לקופת המדינה והביא לאזרחי ישראל ולעסקים בישראל את מחירי החשמל הנמוכים במערב. אבל הוצאת הגז מהמים התעכבה במשך שנים בגלל משפטיזציה מיותרת, אני אישית הלכתי לבית המשפט העליון ונאבקתי על הוצאת הגז. הדבר הזה הוא חסם לכלכלה. תהליכים משפטיים בישראל לוקחים כפול זמן ממקומות אחרים כי הכוח הוא בלתי מוגבל".

לסיום אמר ראש הממשלה: "הרפורמה של השר לוין תתקן את זה ותסייע לכלכלה. היא תביא את ישראל למקום טוב מאוד בין רוב מוחלט של הדמוקרטיות בעולם. עצמאות בית המשפט תישמר במערכת של איזונים ובלמים שקיימים בכל המדינות. לא רק שהרפורמה לא תפגע בכלכלה, היא תזניק אותה".

הרפורמה המשפטית בנימין נתניהו יריב לוין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד