ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
למרות המחאות

יו"ר הקואליציה מבהיר: לא נשנה את הרפורמה

יו"ר הקואליציה הבהיר כי למרות המחאות, הרפורמה המשפטית ממשיכה להתקדם כמתוכנן: "מאמין שנסיים לחוקק את הרפורמה עד סיום מושב הכנסת". הוא הבהיר: "אנחנו לא מוכנים להוריד דברים מהרפורמה"

יו"ר הקואליציה מבהיר: לא נשנה את הרפורמה
ח"כ אופיר כץ צילום: Yonatan Sindel/Flash90
יו"ר הקואליציה אופיר כץ מהליכוד אמר היום (חמישי) בריאיון לרדיו ווינט כי אין כוונה מצד הממשלה לבצע שינויים ברפורמה בעקבות המחאות. לדבריו, "אני מאמין שנסיים לחוקק את הרפורמה עד סיום מושב הכנסת, לפני אישור תקציב המדינה".
כץ הבהיר בראיון: "אנחנו ממשיכים בסדר היום כרגיל, הכול מתנקז בסופו של דבר לרפורמה ולתיקון מערכת המשפט. זה משהו שדיברנו עליו במהלך מערכת הבחירות, בכל כנס ובכל חוג בית. לא רק שדיברנו על זה, גם הבוחרים ביקשו את זה מאיתנו. הפגנות זה בסדר, גם אני כשהייתי באופוזיציה יצאתי להפגין, אבל בסופו של דבר ההפגנה הגדולה ביותר הייתה בבחירות, שבהן יותר משני מיליון אזרחים בחרו בנו בשביל הרפורמה, בשביל לטפל ביוקר המחיה ובשביל הביטחון האישי".
יו"ר הקואליציה הוסיף: "אנחנו לא מוכנים להוריד דברים מהרפורמה. ההצעות שמביאים לנו לא מתיישבות עם מה שאנחנו רוצים. לוקחים את זה למקום אחר. אני שומע את יאיר לפיד למשל אומר שצריך להקים איזושהי וועדה ולנתק את זה מנבחרי הציבור. מה זה לנתק את זה מנבחרי הציבור? בשביל מה יש בחירות? בשביל מה יש דמוקרטיה? בשביל מה יש חברי כנסת? הרי הציבור בוחר את הנציגים שלו בשביל ליישם את הדברים".
כץ הסביר מדוע הם מסרבים לאפשרות שפסקת ההתגברות תחול ברוב של 65 ח"כים או 70: "אם אנחנו נשים פער שבסוף לא נוכל להתגבר על פסיקות - אז מה עשינו בזה? פסקת התגברות בכאילו היא לא המטרה. יש קואליציה, זה רוב מה שאזרחי מדינת ישראל בחרו, זה הרוב שמייצג את אזרחי מדינת ישראל, זה הרוב שצריך לחוקק את החוקים כדי לקבוע מדיניות וזה הרוב שאנחנו רוצים. אנחנו רוצים שנבחרי הציבור הם אלה שיישמו את המדיניות".
כץ הוסיף לסיום: "בגלל שיש הפגנות ומחאה, זה לא אומר שעכשיו אנחנו צריכים לחשוב על להוריד דברים מהרפורמה. אנחנו רוצים את הרפורמה הזאת, אנחנו מאמינים בה ולגבי הדעות של חברי האופוזיציה ושל אנשי עולם המשפט - כל מי שרוצה מוזמן לוועדה. גם הצעת החוק של היועצים המשפטיים יעבור. הכול כמובן יעבור במידה שזה מוסכם על כל הקואליציה".
אופיר כץ הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד