ד' תשרי התשפ"ה
06.10.2024
הלך רחוק

אייכלר מתריע: "בג"צ ישלול גם את זכות הבחירה של החרדים והמתנחלים"

ח"כ אייכלר נשא נאום נגד שופטי בג"צ והזהיר: "במשך שנים רבות טענתי שזה שהם עדיין נותנים ליהודים חרדים זכות בחירה זה לא מובן מאליו. יכול להיות שיבוא יום וגם את זה הם ישללו מאיתנו". עוד התריע: "מחר יגידו אין להם זכות להקים מפלגה עם בעלי זקנים. ברגע שהם בעלי הבית – אין דמוקרטיה"

אייכלר מתריע: "בג"צ ישלול גם את זכות הבחירה של החרדים והמתנחלים"
ישראל אייכלר צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

במהלך הצבעות אי אמון נשא יו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ ישראל אייכלר את הנאום הסיעתי מטעם 'יהדות התורה'. במהלכו התייחס לפסילת כהונתו של יו״ר ש״ס אריה דרעי לשר "מי שראה את הכינוס שהתקיים היום לכבודו של הרב אריה דרעי, בהשתתפות ראש הממשלה וכל מרכיבי הקואליציה, ראה את ניצני מלחמת השחרור של עם ישראל מידי השלטון הדיקטטורי".

"אנחנו נכונן פה מחדש את הדמוקרטיה שאבדה בשנים האחרונות. עמדנו פה בכנסת ודיברנו, אבל מי שהחליט החלטות היו השופטים העליונים פה מהבניין הסמוך, בבית המשפט העליון. במשך שנים רבות טענתי שזה שהם עדיין נותנים ליהודים חרדים זכות בחירה זה לא מובן מאליו. יכול להיות שיבוא יום וגם את זה הם ישללו מאיתנו. שמענו פה אמירות "אין להם זכות להקים מפלגה ללא נשים". מחר יגידו אין להם זכות להקים מפלגה עם בעלי זקנים. ברגע שהם בעלי הבית – אין דמוקרטיה", זעק.

"אבל למה לדבר על העתיד, בואו נדבר על מה שכבר קרה: בעזות מצח שללו את זכות הבחירה של 400 אלף בוחרי ש"ס ושל שניים וחצי מיליון יהודים שבחרו בממשלה הזאת, באמצעות עילה משפטית של "סבירות". אני לא נכנס לעניין הזה של "ההשתק", שכולם יודעים שזה שקר. הרי כל אזרח בישראל ידע שהרב דרעי פרש מהכנסת רק לקדנציה ההיא. אבל בית המשפט התעלם מזה", תיין אייכלר.

בדבריו התריע אייכלר ״מי ששלל מ-400 אלף בוחרי שס את כהונתו של הרב דרעי כשר, ישלול את זכות הבחירה של כל היהודים החרדים, אחר כך את כל היהודים המתנחלים, ואחר כך תישאר זכות בחירה רק בידי הפריוולגיים כמו שהיה בימי יוון העתיקה״, שהוא האשים ״לשלול מינוי של שר, זה לשלול את זכות הבחירה של בוחריו. שהרי הממשלה יונקת את סמכותה מחברי הכנסת, שהם מונו על ידי העם״.

״אגב״, הציע אייכלר ״גם הרשות השופטת צריכה להיבחר על ידי הציבור, כמו שקורה בארצות הברית ובכל המדינות הדמוקרטיות. אלא שלעת עתה, אנחנו מדינה אנטי דמוקרטית, שקבוצה שגרה בין רחביה לצפון תל אביב, והם מחוקקים את החוקים, ממנים את עצמם, וכובשים את השלטון. השוללים את זכותה של הכנסת לחוקק ולתקצב בניגוד לדעתם של השליטים בבג"צ.״

ישראל אייכלר בגץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}