ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
"הקראוון של רביץ"

עשה ולא דיבר: יצחק כרמלי על סגן השר השיכון המנוח

אחד היה אברהם: היום ראש חודש שבט 14 שנה לפטירתו של יו"ר דגל התורה הראשון הרב אברהם רביץ ז"ל. יצחק כרמלי נזכר בימים ההם שרביץ היה סגן שר השיכון וערי הציבור החרדי כיום נזקפים לזכותו

עשה ולא דיבר: יצחק כרמלי על סגן השר השיכון המנוח
הרב אברהם רביץ ז"ל צילום: לע"מ

רמת בית שמש א' ב' ג' ד' ועוד היד נטויה ...שהרי יש כ"ב אותיות ... חריש, אלעד, הר יונה, קרית גת, עפולה, פוריה בטבריה, ועוד רבים מהשכונות והישובים החרדים שצצו ב 30 שנה האחרונות כולם היו פירותיו ופירות פירותיו. 

למרות שהוא נפטר לפני 14 שנה, הוא היה הראשון, הראשון ממש שעשה ולא דיבר - הרב אברהם רביץ ז"ל שנפטר בראש חודש שבט תשס"ט.

אני זוכר את החשיפה הראשונה בעיתון "יום השישי" הייתה זו ידיעה סנסציונית תחת הכותרת: "סגן שר השיכון הרב רביץ יוציא את החרדים אנשי העדה החרדית מתוככי שכונת מאה שערים" מצוקת הדיור החרדית החלה לתת את אותותיה איך לא, גם על השכונה הירושלמית הצפופה מאה שערים משם לא העזו לצאת ולגור אפילו בשכונות האחרות שבתוככי ירושלים. 

שבוע אחרי הידיעה שנשמעה כלא אמינה, פורסמה התמונה הראשונה של סגן השר רביץ יחד עם השר המנוח אריאל שרון כשהם נראים מאובקים על אחת מגבעות העיר שהקיפו את העיר בית שמש. 

חודשים ספורים לאחר מכן מתמונות לפתרונות ומעשים, עלו הדחפורים הראשונים על הקרקע, ובתוך שנה נראו הצ'אלמרים הראשונים לבושי כתונת פסים מהלכים בשכונה החרדית החדשה שנקראה "נחלה ומנוחה" לתדהמת תושבי בית שמש הישנה שלא הכירו את לבושם של אנשי הישוב הישן. והשאר היסטוריה. 

ומנחלה ומנוחה ל"קראוון של רביץ". 32 שנה חלפו, הייתי אז בחור צעיר תלמיד ישיבת "נחלת דוד" בפתח תקווה, העלייה מברית המועצות הייתה בעיצומה. מאות אלפי עולים נהרו ארצה לנוכח מחסור חמור ומיידי בדירות,  אריאל שרון הבולדוזר כפי שכונה, מייבא ארצה אלפי קראוונים שהוצבו במקומות שונים בארץ, כולל בתים פרטיים, שם שוכנו העולים שהציפו את הארץ.

הרב רביץ שהיה כאמור לא רק איש דיבורים - נואם בחסד עליו , אלא איש מעשים וביצועיסט, שינע חינם אין כסף עשרות מאותם קרוואנים שיועדו אל העולים היישר לישיבות הקדושות, שלא נדרשו לשלם אפילו על ההובלה.

אחד מאותם קרוואנים הגיע גם לחצר הישיבה בת למדתי ובכך פתרה את מצוקת החדרים ממנה סבלה הישיבה.

ומאז נקרא אותו קראוון - "הקראוון של רביץ" 

יהי זכרו ברוך. 

אברהם רביץ יצחק כרמלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד