ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
אחרי הסערה

"זוהר מסביר: "ימשיכו להתקיים אירועי תרבות בשבת, אך לא ניזום"

השר מיקי זוהר התייחס שוב למיזם של קודמו בתפקיד - "שבת ישראלית", והדגיש כי "מעולם לא אמרתי ולא העלתי בדעתי לבטל אירועים או לשלול מימון של מוסדות תרבות הפועלים בשבת". לדבריו, "בישראל ימשיכו להתקיים אירועי תרבות בשבת, אך לא ניזום אותם"

"זוהר מסביר: "ימשיכו להתקיים אירועי תרבות בשבת, אך לא ניזום"
מיקי זוהר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
שר התרבות מיקי זוהר החליט לעצור שני פרויקטים שיזם השר הקודם, חילי טרופר, "שבת ישראלית" לפתיחת אתרי מורשת ותיירות ו"רוח ישראלית" שמסבסד בסופי שבוע בפריפריה הצגות ומופעים. זוהר הבהיר אמש (ראשון) כי, "ציבור שומרי השבת בישראל לא יופלה במשמרת שלי".
בהודעה מטעם לשכתו נאמר כי, "המשרד אינו מתערב בתכנים של גופים ממומנים אך יחד עם זאת ההחלטה של הממשלה הקודמת לגבי פעילות יזומה בשבת אינה עולה בקנה אחד עם המדיניות של זוהר והשמירה על הסטטוס קוו. לכן, הנחה השר את צוות משרדו לבחון את התוכנית מחדש. מוזיאונים ימשיכו להיות פתוחים בשבת אך לא במימון המשרד".
בהודעה שיצאה מטעמו הבוקר נכתב: "מעולם לא אמרתי ולא העליתי בדעתי לבטל אירועים או לשלול מימון של מוסדות תרבות הפועלים בשבת. להפך, עם כניסתי לתפקיד הבהרתי חד משמעית כי נשמור על הסטטוס קוו ועל החופש של אזרחי ישראל ובין היתר גם הבהרתי שלא אתערב בקיום משחקי הכדורגל בשבת".

זוהר תקף את קודמו בתפקיד חילי טרופר בעקבות המיזם שהוביל: "מקום המדינה, קיים בישראל סטטוס קוו אשר לצערי השר היוצא הפר אותו בשנה האחרונה, ולראשונה בתולדות משרד התרבות הוא החליט ליזום באופן אקטיבי פעילות שמתקיימת דווקא ביום שבת. מה שלא היה אף פעם. כמו שאף גוף ממשלתי רשמי בישראל לא יוזם מטעמו פעילות בשבת, גם משרד התרבות והספורט לא ייזום פעילות בשבת. כך היה מאז ומעולם וכך יהיה. מיותר לציין שיש כאן מעשה לא שוויוני שמפלה לרעה חלק ענק מהציבור".

זוהר הבהיר: "כמובן שבישראל מתקיימים וימשיכו להתקיים אירועי תרבות רבים בשבת שהמשרד מתקצב וכך גם יימשך, אך לא ניזום אותם. בדיוק כפי שעיקרון השוויון מחייב ובהתאם לסטטוס קוו. אני לא נרתע מהתקפות ואמשיך לדבוק בעקרונות ובערכים עליהם חונכנו".

למרות החלטת השר, בשבת הקרובה, האירועים צפויים להתקיים. מהמועצה לשימור אתרים, המפעילה את פרויקט "שבת ישראלית" נמסר כי "התקציב הנוכחי של 'שבת ישראלית' מסתיים ב-31 בינואר. המועצה לשימור אתרים פועלת לכלול את הפרויקט בתקציב המדינה לשנת 2023".

מיקי זוהר משרד התרבות חילולי שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד