ג' תשרי התשפ"ה
05.10.2024

התחזו לדואר ישראל ועקצו מאות אלפי שקלים

נחשפה הונאת כרטיסי אשראי על ידי התחזות לדואר ישראל | החשודים הוציאו במרמה את פרטי כרטיס האשראי מאזרחים תמימים ומשכו מהם מאות אלפי שקלים

התחזו לדואר ישראל ועקצו מאות אלפי שקלים
ויזה קארד. אילוסטרציה צילום: unsplash

נחשפה הונאת כרטיסי אשראי על ידי התחזות לדואר ישראל: בחודש אפריל האחרון התקבלו במשטרה מספר תלונות מחברות אשראי שונות ולפיהן בוצע שימוש בכרטיסי אשראי של אזרחים תמימים בהיקף של מאות אלפי שקלים. 

בתום חקירה סמויה שנוהלה ב- 8 חודשים האחרונים, על ידי מפלג ההונאה של מחוז חוף והיחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) של מרחב אשר, עצרו היום (ראשון) שוטרי היחידה - בני זוג תושבי נהריה ובעל ואישה תושבי קרית ביאליק שעפ"י החשד הוציאו במרמה את פרטי כרטיס האשראי מאזרחים תמימים ועשו בהם שימושים בסך כולל של מאות אלפי שקלים.

מהחקירה שנוהלה במפלג ההונאה של מחוז חוף והיחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) מרחב אשר, עולה כי החשודים התקשרו לאזרחים, הציגו את עצמם כנציגי חברת דואר ישראל וביקשו מהם את פרטי כרטיס האשראי על מנת לחייב אותם על חבילה שחזרה לשולח עקב אי תשלום. 

בדרך זו, החשודים עשו שימוש בפרטי כרטיסי החיוב שקיבלו לידיהם, רכשו באמצעותם מוצרים שונים דרך האינטרנט והזמינו אותם לכתובות שונות ולאחר שהשליח הניח את החבילה בכתובת על פי בקשתם, הגיעו החשודים לאסוף אותה. 

לאחר ביצוע פעולות חקירה מגוונות שכללו גביית עדויות ושימוש באמצעים טכנולוגים מתקדמים, חשפו שוטרי היחידה ללוחמה בפשיעה את זהותם של החשודים במעשה, בני זוג תושבי נהריה (32,35) תושב מעלות (35), בעל ואישה תושבי קרית ביאליק (32,34) והם נלקחו למעצר, חשודים נוספים עוכבו לחקירה בחשד למעורבותם במעשים, לאחר שבחיפוש בבתיהם נתפסו ממצאים רבים הקושרים אותם לעבירות המיוחסות להם. 

החשודים הובאו לבית המשפט השלום בקריות בבקשה להאריך את מעצרם. 

במשטרה מבקשים לחדד את ההנחיות וקוראים שוב לציבור שלא לתת פרטים על חשבון הבנק או כרטיס האשראי דרך הטלפון לאף אדם מאף גוף. במידת הצורך, לנתק את השיחה ולהתקשר לשירות הלקוחות.

בנוסף, אין למסור קוד זיהוי שנשלח אליכם מחברת האשראי לשום גורם. לא למי שטוען כי הוא נציג חברת האשראי/בנק, וגם לא לבית עסק.

 

הונאה עוקץ כרטיס אשראי לקוחות דואר ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}