ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
אצבע בעין ליועמ"שית

למרות החלטת בג"צ: השר דרעי ישתתף בישיבת הממשלה

יו"ר ש"ס אריה דרעי מתכנן להגיע לישיבת הממשלה למרות פסיקת בג"ץ, שקבעה כי לא יוכל לכהן כשר. בשבוע שעבר, היועמ"שית גלי בהרב-מיארה פנתה לראש הממשלה נתניהו והודיעה לו שעליו לפטר את דרעי מתפקידו: "עליך לפעול בהתאם לפסק הדין"

למרות החלטת בג"צ: השר דרעי ישתתף בישיבת הממשלה
ישיבת ממשלה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שלושה ימים חלפו מאז החליטו 10 שופטי בג״צ כי אריה דרעי לא יוכל לכהן כשר בעילת הסבירות ועילת ההשתק, אך דרעי טרם פוטר מתפקידו, ומחר (ראשון) יגדיל לעשות דרעי וישתתף כרגיל בישיבת הממשלה.

כזכור, החלטת השופטים בראשות הנשיאה חיות קבעה כי על דרעי לחדול מלכהן כשר, למחרת שיגרה היועמשית המשפטית לממשלה עו״ד גלי ביהרב מיארה מכתב לראש הממשלה בו דרשה להוציא לפועל את החלטת בג״צ ולפטר את דרעי מתפקידו ולמנות במקומו שרים למשרדי הפנים והבריאות.

לאורך סוף השבוע המתינו במערכת הפוליטית לרגע בו יפטר ראש הממשלה נתניהו את השר דרעי, אך נכון לשעה זו הדבר טרם יצא אל הפועל, שהגעתו של דרעי מחר לישיבת הממשלה תהווה אתבע בעין להחלטת בג״צ ולהוראת היועצת המשפטית לממשלה.

נציין כי דרעי טרם גיבש נוסחה שתאפשר לו לשוב לכהן כדר בממשלה, שנוסף דרעי יצטרך למצוא ממלאי מקום למשרדי הממשלה בהם הוא החזיק מאז הקמת הממשלה, כל ההחלטות האלו יתקבלו בימים הקרובים מייד אחרי התפטרותו מהממשלה.

ישיבת ממשלה החלטת בגצ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד