כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024
"התנגשות בין הממשלה למערכת המשפט"

כך סיקרה התקשורת הבינלאומית את פסילת דרעי

בשעות האחרונות עוסקת התקשורת הבינלאומית גם היא בפסילת השר אריה דרעי בידי שופטי בג"צ. הניו יורק טיימס כתב כי השר דרעי הוא "בן בריתו הקרוב של ראש הממשלה", בעוד סוכנות הידיעות רויטרס ציינה שפסיקת העליון עשויה "לעורר עוד יותר את המתיחות בין הממשלה ובית המשפט". ב"וושינגטון פוסט" נכתב כי ההחלטה עשויה ליצור כאוס

כך סיקרה התקשורת הבינלאומית את פסילת דרעי
נתניהו יוצא מביתו של דרעי צילום: ישי ירושלמי, בחדרי חרדים

פסילת השר אריה דרעי בידי שופטי בג"ץ: בתקשורת הבינלאומית הראו התעניינות מיוחדת בטלטלה הפוליטית בישראל, והפרשה סוקרה בהרחבה בכל רחבי העולם ובסוכנויות הידיעות.

הניו יורק טיימס, אחד העיתונים הגדולים ומשפיעים בעולם, דיווח כי "בית המשפט העליון בישראל קבע כי יש להדיח מתפקידיו את אריה דרעי, בן בריתו הקרוב של ראש הממשלה שהורשע בהונאת מס, מה שיוצר התנגשות בין הממשלה למערכת המשפט".

בכתבה של סוכנות הידיעות AP נכתב כי פסיקת העליון "מציגה למנהיג הישראלי נתניהו משבר קואליציוני פוטנציאלי ומעמיקה את הקרע בשל כוחם של בתי המשפט". סוכנות הידיעות אף הסבירה כי "פסק הדין המיוחל מגיע בזמן שישראל סוערת בשל שינויים מפליגים במערכת המשפט במדינה. המבקרים טוענים כי השינויים השונים העומדים על הפרק ישימו יותר מדי כוח בידי הממשלה ויחלישו את בית המשפט העליון . התומכים אומרים שהם יתקנו חוסר איזון כוחות בין הרשות המבצעת והמשפטית".

בדיווח אודות הפסילה כתבה סוכנות הידיעות רויטרס כי "בית המשפט העליון של ישראל הורה לראש הממשלה בנימין נתניהו להדיח שר בכיר בשל הרשעה בעבר בהונאת מס". עוד נכתב ברויטרס כי הפסיקה "עשויה לעורר עוד יותר את המתיחות בין הממשלה ובית המשפט העליון בישראל על רקע תוכניות הרפורמה הממשלתיות שמטרתן לרסן את בית המשפט העליון".

גם ה"וושינגטון פוסט" דיווח על פסילת דרעי בעליון, וכתב כי החלטה זו של השופטים עשויה ליצור כאוס בישראל. הכתב המדיני ברק רביד דיווח ב"אקסיוס" כי "ההחלטה עלולה להסלים באופן דרמטי את המשבר החוקתי בישראל ולהאיץ את המאמץ של הממשלה לדחוף קדימה את תוכניתה להחלשת מערכת המשפט בישראל".

כפי שדיווחנו, היום פסל בית המשפט העליון את מינויו של יו"ר ש"ס, אריה דרעי, מלכהן כשר בממשלה. זאת, שלושה שבועות בלבד לאחר שהורכבה הממשלה. ההחלטה התקבלה ברוב של עשרה שופטים מתוך 11 שדנו בעתירות נגד דרעי.

בהחלטתם קבעו השופטים כי "המינוי לוקה בחוסר סבירות קיצוני, ומשכך על ראש הממשלה להעביר את דרעי מתפקידו". זאת, נכתב, "בין היתר, בשל צבר הרשעותיו הפליליות, הכולל גם הרשעה בעבירות מס מחודש פברואר 2022, על פי הודאתו של דרעי במסגרת הסדר טיעון".

בנימין נתניהו ניו יורק טיימס וושינגטון פוסט רויטרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}