כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
החייל מספר 1

האלוף הרצי הלוי נכנס לתפקידו כרמטכ"ל ה-23

ראש הממשלה ושר הביטחון העניקו לאלוף הרצי הלוי את הדרגות והפך להיות הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל. נתניהו: "תמיד התרשמתי מהרצינות שלך"

האלוף הרצי הלוי נכנס לתפקידו כרמטכ"ל ה-23
הרצי הלוי צילום: מרים אלסטר//פפלאש 90

האלוף הרצי הלוי נכנס היום (שני) באופן רשמי לתפקידו כרמטכ"ל ה-23 של צה"ל. הלוי מחליף את רא"ל אביב כוכבי, שמסיים היום את שירותו בצה"ל לאחר 40 שנים. הלוי קיבל בהתרגשות את הדרגות מראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט. מלבד ראש הממשלה ושר הביטחון, משתתפים במסדר הכבוד בבסיס הקריה בתל אביב בכירים נוספים בצה"ל וראשי המדינה.

הלוי וכוכבי יגיעו בהמשך היום לכותל המערבי. לאחר מכן בשעה 12:45 תיערך בבית הנשיא טקס קבלת פנים. בשעה 14:45 ייערך בקריה בתל אביב משמר כבוד לרמטכ"ל הנכנס, ואחריו תיערך הרמת כוסית ופרידה מכוכבי במעמד שר הביטחון גלנט. בשעה 16:15 ייערך לרמטכ"ל היוצא משמר כבוד.

ראש הממשלה נתניהו שיגר בנאומו מסר לאיראן, ואמר: "איראן אחראית ל-90% מן הבעיות של מזרח התיכון. התוקפנות של המשטר הקנאי בטהרן, מערערת שוב ושוב את היציבות באזורינו. משטר זה מאיים להשמיד אותנו ולפגוע במדינות נוספות שנושאות עיניים לכיוונינו. לא נחכה שחרב חדה תונח על צווארנו. צה"ל, יחד עם המוסד והשב"כ יעשו כל שיידרש להשיב מלחמה שערה על צוררינו".

נתניהו שיבח את הרמטכ"ל הנכנס הלוי ואמר: "תמיד התרשמתי מהרצינות שלך, מהנחישות, מהיסודיות והירידה לפרטים ומשיקול הדעת שלך. מצפים ממך וסומכים עליך שתגדיל עוד יותר את יכולות צה"ל בהגנה ובהתקפה". 

שר הביטחון יואב גלנט נשא אף הוא נאום ואמר: "בין סמכות לאחריות במערכת הצבאית עובר מושג יסוד אחד: אחדות הפיקוד. לכל חייל וקצין - מפקד אחד, ומעל כולם הרמטכ''ל, הדרג הפיקודי העליון בצבא, הכפוף לשר הביטחון ונתון למרות הממשלה".

שר הביטחון אמר עוד : "מתוקף תפקידי וכמתחייב מן החוק, אפעל כדי שהרמטכ''ל, רב-אלוף הרצי הלוי, יוכל לממש את אחריותו. בתוך כך, אוודא כי לחצים חיצוניים - פוליטיים, משפטיים ואחרים -נעצרים אצלי ולא מגיעים לשערי צה''ל".

אביב כוכבי יואב גלנט בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד