כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
נלמד מדרכיו

"ידע להלך לפי רוחו של כל אחד ואחד" / טור פרידה ממנהיג

הגאון רבי משה שלזינגר יו"ר ארגון פרי חיים וראש ישיבת מענה שמחה בטור פרידה מיוחד ל'בחדרי חרדים' נפרד ממרן הגאון רבי שמעון בעדני זצ"ל אליו היה קשור. "לא פעם ולא פעמיים קיבלתי ממנו טלפון, ובפיו בקשה לעשות מאמצים גדולים וליצור קשרים עם הרופאים הנכונים עבור זוג כזה או אחר:

"ידע להלך לפי רוחו של כל אחד ואחד" / טור פרידה ממנהיג
הגר"מ שלזינגר עם מרן הגר"ש בעדני זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ביום רביעי האחרון עם ישראל קיבל בכאב גדול את הבשורה הקשה על פטירתו של זקן חברי מועצת חכמי התורה הגאון הגדול רבי שמעון בעדני זצוק"ל.

פטירתו היא אבל כללי לכל עולם התורה, התחושה ברחובות היתה יתמות כואבת ואובדן גדול.

כאחד שמלווה כבר עשרות שנים זוגות שמתמודדים עם קושי אדיר של ציפייה לפרי בטן, נחשפתי פעמים רבות לעולם הפנימי והעמוק של הרב זצ"ל, השעות הארוכות של התייעצויות עבור תלמידים, קרובים או רחוקים, הדאגה העמוקה לגורלו של כל אחד ואחד מעם ישראל, גם כאלו שהקשר שלהם איתו לא היה קרוב במיוחד.

המעלה הגדולה של מנהיג בישראל היא "שיודע להלך לפי רוחו של כל אחד ואחד", חוץ מהפרספקטיבה הרחבה של הנהגת הכלל, לדאוג גם ליחידים שזקוקים לעזרה.

לא פעם ולא פעמיים קיבלתי ממנו טלפון, ובפיו בקשה לעשות מאמצים גדולים וליצור קשרים עם הרופאים הנכונים עבור זוג כזה או אחר.

ראיתי אצלו את היראת שמים הגדולה, כאשר הדגיש פעם אחר פעם את החשיבות הגדולה שהוא רואה בהתייעצות בעניינים אלו עם הגורמים שיודעים גם להנחות מבחינה הלכתית, מה מותר ומה אסור, מה לכתחילה ומה בדיעבד.

הקשר העמוק שלו עם תלמידיו, לבטח יהיה חקוק בעצמותיהם לעד.

ואנו נלמד מדרכיו, להמשיך ולעזור לכל יחיד ויחיד, ולעשות את כל המאמצים עבור כל זוג, כאילו היו אלו הבנים שלנו, כי זה מה שראינו אצלו.

הרב שמעון בעדני מנהיג פרי חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד