כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
יכולים לגנוב צי שלם

הזהרו: הטרנד שמסייע לגנבים לפרוץ לרכבים

טרנד חדש בטיקטוק מלמד כיצד ניתן לפרוץ לדגמים מסוימים של קיה ויונדאי. נראה כי הטרנד הזה ילך ויתפתח למה שיהיה קו פרשת המים בכל הקשור לאבטחת רכבים

הזהרו: הטרנד שמסייע לגנבים לפרוץ לרכבים
רכבי יונדאי. אילוסטרציה צילום: pixabay

בימים האחרונים מתפשט בטיקטוק טרנד חדש. הפעם – סרטונים שמקבלים את השם "אתגר קיה" מראים בעיקר בני נוער שנותנים הוראות כיצד לפתוח דגמים מסוימים של מכוניות קיה ויונדאי באמצעות הכנסת כבל USB לעמוד הגה שבור. הסרטונים מדגימים כיצד גנבים יכולים לחוט מנוע - בדומה לאופן שבו בדרך כלל משתמשים במברגים. הגניבות הללו בכלל אפשריות מכיוון שחלק מדגמי קיה ויונדאי אינם כוללים שבבי מחשב נגד גניבה במערכות המפתח שלהם. המגמה מתעצבת להיות רגע קו פרשת מים באבטחת רכב.

בחברת אבטחת המידע ESET מסבירים כי "האינטרנט והמדיה החברתית משפיעים בימנו על האבטחה הפיזית וגם המקוונת של המכוניות של היום. בעוד שבעבר, המיומנויות והידע היו מעורפלים כדי לפרוץ ולהתניע מכונית, כיום, כולם וגם הגנבים יכולים למצוא בקלות את כל המידע הזה באינטרנט ולפעמים אפילו ברשתות החברתיות – ואת זה אנחנו יכולים לראות ממש עכשיו קורה במה שנקרא "אתגר קיה". עם מספר הולך וגדל של מכוניות חדשות המחוברות לאינטרנט, הפעולות הללו יכולות להיות מוחלפות בהתקפות סייבר המאפשרות גניבה בקנה מידה המוני.

האקרים של כובע לבן כבר מצאו נקודות תורפה במכוניות חכמות שאפשרו להם להתניע אותן, להשמיע צופרים, להבהב באורות והכל כשהם נמצאים רחוק. בהסתכלות על העתיד הפוטנציאלי, גנבים מיומנים מבחינה טכנית עלולים להיות מסוגלים להשתמש בטכניקות הללו כדי לגנוב "צי" שלם של מכוניות חכמות בתוך מסגרת זמן קצרה מאוד. למרבה הצער, לבעלי המכוניות אין הרבה שהם יכולים לעשות בנוגע לאבטחת הסייבר של הרכבים שלהם. מלבד תביעות ייצוגיות המבוססות על התקפות שכבר מתרחשות, המשתמשים יכולים רק לקוות לרגולציה ממשלתית שתדחף את יצרני הרכב לשפר את האבטחה של המוצרים שלהם ולתקן כל פגיעות שדווחו במהירות האפשרית".

 

 

גניבת רכב גניבת רכבים טיק טוק TikTok קיה (KIA) יונדאי חברת ESET

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד