כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
"נסיבות יוצאות דופן"

עורך דין מיוחד יחקור מסמכים מסווגים שנמצאו אצל ביידן בבית

רוברט הור עורך דין ממרילנד שעבד כפקיד בכיר במשרד המשפטים בזמן הנשיא דונלד טראמפ, יחקור מסמכים מסווגים שנמצאו אצל ביידן בביתו הפרטי. רוב המסמכים היו בחניה בארון, דף בודד נמצא בחדר סמוך

עורך דין מיוחד יחקור מסמכים מסווגים שנמצאו אצל ביידן בבית
אחסון מסמכים צילום: freepik

התובע הכללי, מריק גרלנד, כינה את מציאת המסמכים המסווגים בביתו של הנשיא ביידן, "נסיבות יוצאות דופן", הוא מינה אתמול יועץ מיוחד לחקור את הטיפול במסמכים מסווגים שנמצאו במשרד לשעבר ובביתו של הנשיא ביידן בדלאוור.

גרלנד פרסם את ההחלטה ביום חמישי במשרד המשפטים, ומינה את רוברט הור, פרקליט ארה"ב לשעבר במרילנד ששימש פקיד בכיר במשרד המשפטים במהלך ממשל טראמפ.

התובע הכללי תיאר גם כיצד התקדמה החקירה, וציין כי ב-5 בינואר, הפקיד הראשון שמונה על ידי גרלנד לבחון את הנושא המליץ ​​למנות יועץ מיוחד שיבדוק את התיק. החקירה החדשה תבחן האם "אדם או ישות כלשהם הפרו את החוק בקשר לעניין הזה", אמר גרלנד, שהביע אמון במינוי שלו ואמר כי, המשימה תטופל "באופן שקול ודחוף".

"מינויו של הור מדגיש עבור הציבור את המחויבות של המחלקה הן לעצמאות והן לאחריות בעניינים רגישים במיוחד, ולקבלת החלטות ללא עוררין רק על ידי העובדות והחוק", אמר גרלנד.

בהצהרה כתובה, אמר רוברט הור כי "ינהל את החקירה בשיקול דעת הוגן ונטול פניות. אני מתכוון לעקוב אחר העובדות במהירות וביסודיות, ללא חשש, ואכבד את האמון שניתן בי לבצע את השירות הזה".

היועץ המיוחד למסמכים של ביידן יבחן לפחות שתי קבוצות של חומר מסווג. כ-10 מסמכים מתקופתו של ביידן כסגן נשיא נמצאו ב-2 בנובמבר במרכז פן ביידן לדיפלומטיה ומעורבות גלובלית השוכנת בוושינגטון, צוות חשיבה שהקים ביידן לאחר שעזב את סגן הנשיא ב-2017.

לאחר מכן, יועצים משפטיים של הנשיא ערכו חיפוש בבתיו בווילמינגטון, ומצאו חומר מסווג נוסף במעון וילמינגטון, כך מסר הבית הלבן ביום חמישי בבוקר. רוב המסמכים היו בארון בחניה, דף בודד נמצא בחדר סמוך.

ג'ו ביידן משרד המשפטים מסמכים מסווגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד