ג' תשרי התשפ"ה
05.10.2024
טור פרידה ממורו

הוסרה העטרה והורם הנזר // יואב בן צור

יממה לאחר מסע ההלוויה הענק של זקן חברי מועצת חכמי התורה, תלמידו ומקורבו חבר הכנסת יואב בן צור נפרד בטור מיוחד ל'בחדרי חרדים' מרבו

הוסרה העטרה והורם הנזר // יואב בן צור
יונתן זינדל, פלאש 90

גאון הענווה

אוי לנו כי הושברנו, נפלה עטרת ראשנו, אבינו רוענו, מלאך ה' אשר רוח הקודש בקעה מגרונו הקדוש והטהור. קודש הקודשים מגזע אראלים ותרשישים. מנהיג בעל שיעור קומה שאין בן אנוש יכול להכיל את גודל התמדת התורה, הפרישות והענווה. מרן פאר הדור, זקן מועצת חכמי התורה, שריד לדור דעה, הגה"צ רבי שמעון בעדני זצוקלל"ה, עלה למנוחות ועזב אותנו לאנחות.


אבי אבי רכב ישראל ופרשיו:

עת הישמע הבשורה הקשה והמרה על השריפה אשר שרף ה' עם הסתלקותו לגנזי מרום של רשכבה"ג, אביהן של ישראל, גדול מרבן שמו, אבינו רוענו, מרן פאר הדור הגאון הגדול רבי שמעון בעדני זצוק"ל, אומה שלימה עצרה מלכת, מרן איננו.
יום רביעי בשבת קודש, י"ח טבת תשפ"ג הוסרה העטרה והורם הנזר, כבה השמש בצהריים, רבינו מורה דרכנו עלה בסערה השמיימה ועם ישראל כולו נעטף ביתמות ואבל.


עמוד האש

מרן פאר הדור היה העמוד האש ההולך לפני המחנה, כבני אנוש אין לנו את היכולת והשגה להבין את גודל עוצמתו, צניעותו וקדושתו של מרן שהיה דומה למלאך ה', החזיק את העולם בקדושתו ותפילותיו הזכות.

94 שנים של שקיעות ועמל התורה ללא הפסקה. גמרא, משנה, תורה, מכילתא, ספרי, כל רז לא אניס ליה. מרא דכולא תלמודא אשר התייגע באש התורה בהתמדה עצומה כל ימי חייו. מרן פאר הדור אשר היה בבחינת ספר תורה מהלך התעטר בכתרה של תורה בהתמדה עצומה והתרחק כמטחווי קשת מאור הזרקורים והתהילה. דאג לכלל ישראל ובמסירות אין קץ לקח על לוח ליבו את עול הנהגת הציבור ובפרט בעת הזו לאחר פטירתם של מנהיגי הדור מרן אביר הרועים רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל ומרן חכם שלום הכהן זצוק"ל, הנהגתו של מרן היתה כמים על נפש עייפה. מרן הנהיג את הדור ביד רמה והיה המשענת והעוגן לכלל ישראל מפשוטי העם ועד הדמויות הפוליטיות הבכירות ביותר מכלל הזרמים והרבדים בעם ישראל. ביתו הצנוע היה הכתובת ומקום ההכרעה בכל הצמתים החשובים והגורליים של העם היהודי בארץ ובתפוצות. במוצא פיו הקדוש והטהור נפלו וקמו ממשלות ומיד היה חוזר לתלמודו.

כתלמידו ונאמן ביתו, כמדי שבוע נכנסתי לקודש פנימה להתברך ולהתייעץ על ענייני השעה. אין הקולמוס יכול להמחיש את המחזה של רוח ה' בקרבו ושכינה בוקעת מגרונו, בכוח תורתו וקדושתו חולל מופתים והיה מבחינת האורים ותומים של הדור.


ויהי בנסוע הארון

השבוע, רבבות הלכו אחר מיטתו הטהורה וליוו אותו לנוחת עולמים. רבבות, אשר מרן פאר הדור היה כאב רחום למענם. בי"ח בטבת אומה שלימה מיררה בבכי על מלאך ה' צבאות שעזב אותה לאנחות. "יתומים היינו ואין אב" פטירתו הותירה חלל עצום בעם ישראל, העולם ללא מרן אינו אותו עולם. מי ייתן לנו דעה מי יבין שמועה ומי ייתן לנו תמורתו." וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'."

יואב בן צור הגר''ש בעדני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}