ג' תשרי התשפ"ה
05.10.2024
מנקה שולחן

לקראת סיום תפקידו: הדרישה של הרמטכ"ל היוצא כוכבי

כוכבי דורש לסיים את התחקירים של שלושה מקרים חמורים שהתרחשו בחודשים האחרונים בצה"ל. המטרה: להשאיר שולחן נקי לרמטכ"ל הנכנס

לקראת סיום תפקידו: הדרישה של הרמטכ"ל היוצא כוכבי
אביב כוכבי צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ביום שני הקרוב יסיים הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי את תפקידו ובעקבות כך דרש לקבל לידיו כבר בסוף השבוע הקרוב מסקנות ותחקירים משלושה אירועים גדולים שאירעו בצה"ל בחודשים האחרונים, כך דווח ב'כאן חדשות'. הדרישה של כוכבי היא על מנת להעביר להרצי הלוי, מחליפו בתפקיד, שולחן נקי.

עוד הערב אמור להסתיים ולהתפרסם תחקיר העוסק במחדל הפריצה לבסיס שדה תימן בנגב, ממנו נגנבו עשרות אלפי כדורי תחמושת. הדו"ח צפוי לכלול מסקנות חריפות ואישיות נגד קצינים בבסיס בנוסף לנזיפות ואולי גם הדחות.

בנוסף, צפוי להתפרסם תחקיר מבצעי מהאירוע שבו נפל סמ"ר עידו ברוך לפני כשלושה חודשים בשומרון. במהלך התחקיר התגלו כשלים בתפקוד הכוח. על פי התחקיר הכשלים היו בין היתר במקום שבו הוצבו לוחמי סיירת גבעתי סמוך לשכם על הכביש ובמיקום של הלוחמים מחוץ לעמדה הממוגנת מבטון.

עוד דו"ח שצפוי להתפרסם הוא דו"ח ועדת המומחים מהאירוע שבו נפל בחודש אוגוסט, סמל נתן פיטוסי, לאחר שנורה בשוגג על ידי חברו סמוך לקו התפר. מדובר בדו"ח שישלים את הדו"ח המבצעי שפורסם בחודש שעבר. יצוין כי טרם התקבלה החלטה במשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) אם להגיש נגד החייל היורה כתב אישום.

אביב כוכבי הרצי הלוי צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}