ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
ניפוץ אשליות

שר החוץ האוסטרי: "נסגר החלון להסכם גרעין עם איראן"

שר החוץ האוסטרי אלכסנדר שאלנברג העריך אמש שאין עוד סיכוי להסכם גרעין מחודש עם איראן. "השגת הסכם הייתה יכולה להיותחיובית, כעת עלינו לשלוח מסר ברור: אנחנו לא יכולים לקבל את ההתפתחויות באיראן", אמר

שר החוץ האוסטרי: "נסגר החלון להסכם גרעין עם איראן"
הפגנות נגד המשטר באיראן צילום: Iran international

שר החוץ של אוסטריה, אלכסנדר שאלנברג העריך שאין עוד סיכוי להסכם גרעין מחודש עם איראן. נזכיר כי ארצו אירחה את המו"מ להסכם גרעין עם איראן וכן את הדיונים להחייאתו של ההסכם בשנתיים האחרונות. לדבריו, "אוסטריה הייתה התומכת הנלהבת ביותר בהשגת הסכם הגרעין, אירחנו את השיחות בוינה. עוד בקיץ האחרון הייתה תקווה שיושג הסכם. אני חושש, שחלון ההזדמנויות להסכם הזה נסגר, שאין עוד אפשרות להגיע להסכם, בעיקר עם המשטר הנוכחי לנוכח הצעדים בהם הוא נוקט כעת".

עוד אמר, "השגת הסכם הייתה יכולה להיות חיובית, שכן האלטרנטיבה לו היא מרוץ חימוש גרעיני באזור המפרץ. זה לא יכול להיות טוב. אבל כעת עלינו לשלוח מסר ברור: אנחנו לא יכולים לקבל את ההתפתחויות באיראן". שר החוץ האוסטרי הביע ביקורת קשה על דיכוי ההפגנות העממיות נגד המשטר האיראני, על ההוצאות להורג הפומביות של מפגינים ועל אספקת מל"טים איראניים לרוסיה לצרכי המלחמה באוקראינה. אספקת המל,טים מהווה, לדבריו, תמיכה איראנית בהפרת החוק הבינלאומי והופכת את איראן לשותפה עקיפה בביצוע פשעי מלחמה.

שגריר איראן באוסטריה זומן השבוע לשיחת נזיפה במשרד החוץ האוסטרי. שאלנברג הדגיש, שהאיחוד האירופי צפוי להטיל על איראן סנקציות נוספות בפסגת האיחוד שתיערך עוד שבועיים. שאלנברג הוסיף כי "ההתפתחויות הפוליטיות והחברתיות באיראן נעות לחלוטין לכיוון הלא נכון". הוא ציין כי ארצו שמרה בעבר על ערוצי תקשורת פתוחים עם העם האיראני גם בתקופות הקשות ביותר של המשטר האסלאמי, בשנות ה-80 וה-90 .עם זאת, הוא הצהיר, לנוכח ההתפתחויות האחרונות אוסטריה – למרות היותה מדינה נייטרלית – רואה לעצמה מחוייבות להגיב.

הסכם גרעין איראן הפגנות באיראן אוסטריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד