ג' תמוז התשפ"ד
09.07.2024
במימון המדינה

מיליוני שקלים להגדלת המכירות של עסקים מהחברה הערבית

תוכנית "מסחר מקוון" בתקצוב של 11 מיליון ₪, המופעלת במסגרת החלטת ממשלה 550 בעניין תכנית כלכלית לצמצום הפערים בחברה הערבית יוצאת לדרך | המטרה: להגביר את השיווק והמסחר המקוון באינטרנט כאמצעי להגדלת המכירות והצמיחה של העסקים הקטנים והבינוניים מהחברה הערבית 

מיליוני שקלים להגדלת המכירות של עסקים מהחברה הערבית
אילוסטרציה צילום: unsplash

מעל 1,000 עסקים בחברה הערבית יקבלו סיוע בהקמת חנויות מקוונות בהיקף כולל של 11 מיליון ש"ח.

תקופת הקורונה שינתה את כללי המשחק בכל הקשור למעבר לקניות בדיגיטל, וחשפה את הביקושים העצומים, הן בשוק המקומי והן בשוק הגלובלי. במטרה להגביר את השיווק והמסחר המקוון באינטרנט כאמצעי להגדלת המכירות והצמיחה של העסקים הקטנים והבינוניים מהחברה הערבית, יוצאת לדרך תוכנית "מסחר מקוון" בתקצוב של 11 מיליון ₪, המופעלת במסגרת החלטת ממשלה 550 בעניין תכנית כלכלית לצמצום הפערים בחברה הערבית.

הסיוע כולל מיפוי עסקי, סדנת אוריינטציה למסחר מקוון, בדיקת היתכנות, ייעוץ אישי לעסק והשתתפות בהוצאות בפועל של עד 10,000 ₪ כולל מע"מ עבור הקמה, הסבה או שדרוג של חנות קיימת למסחר מקוון ובהוצאות פרסום וקידום מכירות באינטרנט וזאת בשיעור של 50% מההוצאות.

זכאים להשתתף בתכנית עסקים שכתובתם או כתובת בעליהם נמצאת ביישובי התכנית כמפורט בהחלטת הממשלה.

בין השנים 2015-2019 הפעילה הסוכנות תכנית "מסחר מקוון" לאוכלוסייה הכללית במטרה לעודד עסקים קטנים ובינוניים להשתתף במסחר דיגיטלי, בתכנית השתתפו 707 עסקים מהחברה הערבית כאשר בשנים 2018-2019 חל גידול משמעותי בעסקים המשתתפים מאוכלוסייה הערבית עם 239 ו- 393 עסקים בהתאמה.

סקר שנערך על פעילות זו מצא שכ- 59% מהעסקים שהשתתפו בתכנית "מסחר מקוון" דיווחו על עליה במכירות לאחר הקמת הפלטפורמה המקוונת במהלך 9 חודשים מסיום התכנית. מהסקר עלה שמידת שביעות הרצון הכללית מתהליך הקמת הפלטפורמה המקוונת גבוהה ועומדת בממוצע על כ-4.79 (בסולם של 1-5). עוד העידו 81% מהעסקים שהשתתפו בסקר כי ההשתתפות בתוכנית וקבלת המענק דרבנה אותם להקים את הפלטפורמה המקוונת.

נעמי הימיין-רייש סגנית מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה מסרה: "אנו מכוונים פעילות זו לכניסה לתחום המסחר המקוון גם באוכלוסייה הערבית. על פי נתוני הסוכנות בחברה הערבית חל גידול עקבי במצטרפים למסלול ובכוונתנו להמשיך לחזק את מגמה זו. אני מזמינה את העסקים מהאוכלוסייה הערבית לעקוב אחר פרסום התכנית באתר הסוכנות ולבדוק זכאותם להשתתפות בה ולמנף את עסקיהם".

סמי להיאני, מנהל האגף לפיתוח כלכלי ברשות לפיתוח כלכלי למיעוטים במשרד לשוויון חברתי הגיב: "ניצול מושכל ושילוב מסחר מרחוק יביא לפריצת הגבולות וגידול במכירות ובהכנסות של העסקים המשתתפים. הרשות לפיתוח כלכלי למיעוטים, קוראת לכם בעלי העסקים הקטנים והבינוניים מהחברה הערבית, להצטרף לתכנית הייחודית ולנצל את ההטבות הניתנים מתוקף תכנית זו, במטרה לפתח ולהגדיל את מכירותיכם".

 

 

 

מגזר ערבי מסחר עסקים דיגיטל מימון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד