ג' תמוז התשפ"ד
09.07.2024
סיפורי בדיות

לאחר הפרסום על אוצר נאצי: מומחים טוענים לזיוף

מומחים טוענים כי יומן ומפה שהתגלו כביכול ממלחמת העולם השניה שחושפים את מיקומו של אוצר נאצי בשווי מיליונים הוא "זיוף מוחלט שכנראה נוצר אחרי 198". מומחים מאמינים כעת שהניירות הם זיוף פולני-גרמני משנות ה-80

לאחר הפרסום על אוצר נאצי: מומחים טוענים לזיוף
pixapay

מומחים שניתחו יומן של מלחמת העולם השנייה שחושף את מיקומו של אוצר נאצי חבוי בארמון מהמאה ה-18 בפולין הגיעו למסקנה כי מדובר ב"זיוף מוחלט". כשהציגה את הממצאים שלהם במגזין החודשי שלהם, קבוצת המומחים כתבה: "יומן המלחמה הוא זיוף פולני-גרמני שכנראה הופק זמן מה לאחר 1982".

ה'דיילי מייל' מדווח כי היומן, שנכתב על ידי קצין נאצי שרשם את מיקומם של יצירות אמנות שנבזזו וחפצי ערך שהוסתרו לקראת סוף מלחמת העולם השנייה, נרכש על ידי קבוצה של חוקרים. מאז שנה שעברה הם חופרים ארמון ישן בכפר הפולני מינקובסקי, שם הם מאמינים שמסתתר זהב נאצי בשווי 250 מיליון דולר.

אבל לאחר שעברו על היומן, היסטוריונים מארגון "מגלים" (Discoverer) בעיר וורוצלב הפולנית, הם אמרו שהם מצאו "הוכחה חותכת לכך שכל העניין מזויף", כך דווח ה'דיילי מייל'.

לוקאש אורליקי מטעם הארגון אמר לתקשורת הפולנית: "מסתבר שהיומן הוא ספר חשבונות מתחילת המאות ה-19 וה-20 עם כמעט 600 עמודים, רובם המכריע ריקים. "יש פשוט רישומים מתחילת המאה ה-20, אבל בעמוד 100 מופיעים הפתקים של הקצין הגרמני לכאורה, התיעודים המכילים את ההיסטוריה של חפצי ערך ויצירות אמנות מוסתרים כתובים רק בתשעה עמודים, הם כתובים בעיפרון".

"אבל האירועים הכלולים ביומן הועתקו מדיווחיהם של פליטים גרמנים שנמלטו ב-1945. "אלה היו חשבונות שנכתבו לאחר המלחמה, שהיו בארכיונים הגרמניים. לאחר השוואה בין התוכן, התברר שמישהו העתיק מילה במילה לתוך קטעי כתבי העת של החשבונות האלה שפורסמו בגרמניה כמה עשורים אחרי המלחמה".

הוא הוסיף: "זו אחת ההוכחות הבלתי ניתנות להפרכה לכך שהיומן כביכול נכתב על ידי אלמוני בשנות ה-70 לכל המוקדם, התוצאה של הניתוח שלנו מזהה באופן חד משמעי את יומן המלחמה כטקסט בדיוני שנוצר שנים רבות לאחר המלחמה".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בהולנד פורסם מסמך אחד מתוך מאות מסמכים סודיים שהוצאו לציבור לראשונה על ידי פקידים הולנדים. אותם פקידים מאמינים שבמפה יכולות להיות "רמזים לאוצר שלא נמצא מעולם", כולל יהלומים, שעונים ופריטים שנגנבו על ידי אנשיו של היטלר במהלך פשיטה על בנק בארנהם. אך לאור דברי המומחים, לא ברור האם יש בכלל אוצר כזה בהולנד.

נאצים אוצר הולנד זיוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד