ג' תמוז התשפ"ד
09.07.2024
"אל תסכן את חייך"

דיירים זרקו מגבת על מחבת בוערת וכמעט נהרגו

אזהרת בטיחות של כבאים בבריטניה לאחר נזק הרסני לבית | שירות הכבאות הזהיר כי ניסיון להתמודד עם שריפות בתים לבד, עלול להוביל לתוצאות "הרות אסון". רשות הכיבוי הבריטית פרסמה תמונות של שתי שריפות בניוקאסל

דיירים זרקו מגבת על מחבת בוערת וכמעט נהרגו
הבית שנשרף צילום: Tyne and Wear Fire and Rescue Service

מפקד כיבוי האש בניוקאסל בריטניה, פרסמו תמונות של הרס כתוצאה משריפה הרסנית בבית , הם קראו לציבור לא לנסות להתמודד עם השריפות בעצמם. האזהרה מגיעה כאשר תקריות מסוכנות אירעו בשני בתים בניוקאסל כאשר הדיירים ניסו לכבות את האש עם מים לבדם.

בחשבון הפייסבוק של רשות הכיבוי נכתב: "התמונות ההרסניות הללו מראות את הנזק שנגרם כתוצאה מהשריפה האחרונה בניוקאסל שהצוותים שלנו הגיבו אליה תוך ארבע דקות בלבד. למרבה המזל אף אחד לא נפגע והכבאים שלנו עשו עבודה מהירה כדי לוודא שהלהבות לא יתפשטו לבתים סמוכים".

עוד נאמר: "אבל השריפה הזו הייתה אחת משתי תקריות באותו לילה שהפכה למוסכנת יותר על ידי תושבים שניסו לכבות את השריפות בעצמם. במקרה הזה שפכו מים על מחבת מחא שמן שעלהבאש, מה שגרם לפצצת אש, לדייר היה מזל והספיק להימלט".

"שלוש שעות לאחר מכן נקראנו לשריפה בקילינגוורת", שגם היא התרחבה על ידי תושבים שניסו להתמודד איתה בעצמם. לאחר הצתה בשוגג, צינור התפוצץ ומים נכנסו לחשמל. בניסיון לכבות את השריפה ניסו הדיירים לזרוק מים על הלהבות, מה שגרם לאש להתפשט לחלל שמתחת לקורות הרצפה מעץ".

"אנחנו לא מצפים מהתושבים לדעת איך שריפות שונות מגיבות למים, אבל אנחנו לא רוצים שמישהו יסכן את חייו בניסיון לכבות שריפה. צאו מהבתים, ודאו שמשפחתכם בטוחה, תסגרו כל דלת פנימית כדי למנוע את התפשטות האש והתקשרו למוקד 999".

מים שריפות בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד