י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
חרפת רעב

"אבא נעלם, כולם חושבים שהוא יצא לחו"ל"

יש לה בית עם 8 ילדים, והיא לא יכולה להסביר להם להיכן נעלם אבא • אף אחד לא יודע על מה שקרה, כולם חושבים שהוא יצא לחו"ל • בינתיים היא מתמודדת עם חרפת רעב, והיא לא מעזה לבקש עזרה • המקרים הקשים שאנחנו אפילו לא שומעים עליהם

"אבא נעלם, כולם חושבים שהוא יצא לחו"ל"
מטוס לחו"ל צילום: FREEPIK

רובנו נוטים לחשוב שבעידן המודרני, במצב הנוכחי, אין ילדים חרדיים שממש רעבים ללחם, וזאת מהסיבה הפשוטה: בכל עיר ועיר קיימות קרנות צדקה וחסד, לכל קהילה יש ארגון ולפעמים כמה ארגונים של עזרה וסיוע, כל אחד מאתנו מוקף במשפחה גדולה, גם אם אנשים מתמודדים עם מצוקה כספית, זה לא יכול להגיע למצב של חרפת רעב.

כדי לסייע למשפחה במצוקה ובעוני מחפיר הקליקו כאן>>>

אבל במקרה של שולמית, היא רעבה והילדים שלה רעבים. 8 ילדים רעבים. לא בגלל שאין מי שיעזור להם, אלא מהסיבה הפשוטה: הם לא מעזים לבקש עזרה.

הכל התחיל לפני כארבעה חודשים. הם היו משפחה מאושרת, אבא, אמא ושמונה ילדים בלי עין הרע.

בתקופה האחרונה אבא קצת עצוב, שקוע בעצמו. הילדים אפילו לא שמו לב לכך, אבל אמא שלהם, אשתו, מכירה אותו היטב ומודעת לעניין.

באותו בוקר, הוא לא קם. היא ניסתה להעיר אותו אבל הוא הגיב במלמולים לא ברורים.

היא שלחה את הילדים בלי עזרתו, וכשהבית התרוקן, ניסתה להעיר אותו בשנית. ואז זה קרה: הוא קם מהמיטה והתחיל לצעוק ולבכות, נשכבת על הרצפה וחבט את ראשו במרצפות עד זוב דם!

"לא ידעתי אם להזמין משטרה או אמבולנס", היא סיפרה בימים האחרונים לנציגה של קופת העיר לאחר שהמקרה הגיע לידיעת גבאי הצדקה. "התקשרתי למד"א וסיפרתי מה קורה כאן, והם עצמם כבר הביאו גם משטרה וגם אמבולנס...".

השוטרים תפסו אותו, הפרמדיקים הזריקו לו תרופות חזקות במיוחד ובתוך זמן קצר הצעקות נרגעו.

היא עצמה קיוותה כל הזמן שאף אחד לא שם לב לניידת המשטרה והאמבולנס ולא שומע את הקולות. לשמחתה, זה עבר בשלום, אנשים עצרו, הסתכלו והמשיכו הלאה בלי שידעו מה אירע כאן.

מאז הוא מאושפז, אינו מתקשר כמעט עם סובביו. היא נשארה לבד, עם עשרה ילדים, כמו אלמנה אבל בלי מודעות אבל ובלי קרן של צדקה וסיוע. אף אחד בקהילה לא יודע להיכן נעלם בעלה, כולם מניחים שהוא פשוט יצא לחו"ל לתקופה, אולי מצא עבודה או שהחליט לחזר על הפתחים בגלל חובות כספיים.

היא נאלצה לעזוב את עבודתה כי התנאים לא מאפשרים לה לעבוד, ואין להם שום הכנסה! הבקשות לביטוח לאומי אפילו לא הוגשו כי לא היה לה עם מי להתייעץ... הבושה אכלה אותה ולא נתנה לה לעשות שום פעולה של בקשת עזרה וסיוע.

הגננת של הילדה היתה זאת שפוצצה את הסיפור. היא ראתה שהילדה רעבה, הגרביונים קרועים ובכל זאת הם לא מוחלפים בחדשים. הנעליים קרועות. מעיני הילדה ניבט עוני ומחסור. היא פנתה לעסקן מקומי שהחליט לבדוק את העניין ועד מהרה גילה את פרטי הסיפור כולו.

בתוך זמן קצר כבר נחת ה'תיק' החדש על שולחנם של מנהלי 'קופת העיר'. המשפחה קיבלה חבילה של 'עזרת ראשונה', קניות, מצרכים, עזרה בביגוד לילדים ועוד.

מעכשיו לא יחסר להם אוכל בעז"ה. הם יקבלו את הסיוע מדי חודש, 'קופת העיר' תעמוד לצדם, עם ישראל יעמוד לצדם ויסייע להם בעת צרתם.

אבל את העזרה הזאת יכולה קופת העיר להגיש רק בזכות התרומה שלך, העזרה והסיוע שלך הם אלו שמאפשרים לאותה ילדה רעבה ללבוש בגדים נקיים ומסודרים, לאכול כמו כל ילדה בת גילה, אוכל מזין ובריא, ולגדול בעז"ה כילדה כמעט רגילה לכל דבר ועניין.

כדי לסייע למשפחה במצוקה ובעוני מחפיר הקליקו כאן>>>

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}