כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
בנס נמנע אסון

להקת ציפורים פגעה במטוס של חיל האוויר

במהלך מופע אווירי שנערך בטקס המקדים למסדר הכנפיים, נתקל מטוס של חיל האוויר בלהקת ציפורים ונאלץ לנחות נחיתת חירום. לא היו נפגעים

להקת ציפורים פגעה במטוס של חיל האוויר
אילוסטרציה צילום: pixabay

בבסיס חצרים התקיים ביום שלישי האחרון טקס חשיפת הדרגות של פרחי הטיס, כחלק מטקס מקדים למסדר הכנפיים. אחד מהאירועים המרכזיים של מסדר הכנפיים והטקס המקדים לו, הוא המפגן האווירי יוצא הדופן של טייסי חיל האוויר. גם בטקס הזה כמו בקודמים התקיים המופע האווירי, ובמהלכו נתקל אחד המטוסים בלהקת ציפורים ונאלץ לנחות נחיתת חירום, כך דווח הערב ב'חדשות 12'. לא היו נפגעים באירוע.

המטוס מסוג עפרוני נפגע בכנף ובגחון. חיל האוויר בוחן את נסיבות האירוע. בדומה למסדר הכנפיים, במקום הטקס נכחו באותה שעה מאות בני אדם, חיילים בני משפחה ועוד.

על פי אתר חיל האוויר, העפרוני ובשמו הרשמי T-6 טקסן 2, הינו מטוס חד-מנועי, בעל מנוע טורבו-פרופ, כלומר כוח סילוני המניע את המדחף וכך יוצר את הדחף. האנרגיה במטוס כזה זהה לאנרגיה ממטוס סילוני דוגמת הצוקית, אך עלות האחזקה והדלק נמוכה משמעותית. למעלה מ-400 מטוסים מדגם עפרוני פועלים כיום ברחבי העולם ועליהם לומדים חניכים כיצד לטוס. ההבדל העיקרי של מטוס העפרוני משאר מטוסי ה T-6 שטסים כיום בעולם, היא מערכת התחקור.

מלבד אופי נוח ופשוט להפעלה, מרכיב חשוב נוסף במכלול המטוס הוא תחום הבטיחות. העפרוני, בניגוד לצוקית, הוא מטוס בעל מנוע אחד בלבד ולכן, במקרה של תקלת מנוע באוויר, הסכנה גדולה יותר מאשר במטוס ההדרכה הוותיק. מאידך, מטוס ה"עפרוני" מצויד בכיסאות מפלט, שיכולים לספק קרש הצלה אחרון במקרה של תאונה אווירית.

חיל האוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד