כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
מאחורי הקלעים

ההצבעה באו"ם: זלנסקי דרש מנתניהו וסורב

ראש הממשלה נתניהו שוחח עם הנשיא זלנסקי בניסיון לרתום את אוקראינה להצביע נגד החלטה אנטי ישראלית באו"ם. זלנסקי דרש בתמורה סיוע הגנתי ובגלל שנתניהו לא התחייב על כך החליט כפשרה שאוקראינה לא תשתתף בהצבעה 

ההצבעה באו"ם: זלנסקי דרש מנתניהו וסורב
נתניהו בלשכת ראש הממשלה צילום: באדיבות המצלם

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח ביום שישי עם מספר מנהיגים זרים בניסיון לשכנע אותם להימנע או להתנגד להצעה לבקש מבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, חוות דעת משפטית נגד ישראל בנוגע ל"משמעות המשפטית של הכיבוש הישראלי המתמשך". בין היתר שוחח נתניהו עם נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי. וביקש ממנו שארצו תצביע נגד ההחלטה.

לאחר השיחה בין שני המנהיגים, השגריר האוקראיני לא הצביע כלל, ומדובר בהישג לעומת ההצבעה הקודמת בנושא שהתקיימה לפני כמה שבועות באחת מהוועדות באו"ם, שם הצביעו האוקראינים בעד הצעת ההחלטה הפלסטינית, וזאת חרף בקשות ישראל.

מקור בממשלת אוקראינה אמר ל'וואלה' כי זלנסקי ביקש במהלך השיחה עם נתניהו, שישראל תשנה מדיניות ותסייע לאוקראינה בציוד צבאי הגנתי, זאת בתמורה להצבעה של אוקראינה נגד ההחלטה.

נתניהו, לדברי המקור האוקראיני לא רצה להתחייב ולספק פרטים בנושא ורק אמר כי ההצבעה מתקרבת והוא יהיה מוכן לדבר על כך בעתיד. בעקבות התשובה של נתניהו, זלנסקי לא התחייב להצביע נגד או להימנע.

המקור בממשלת אוקראינה אמר: "שני המנהיגים לא יצאו מרוצים מהשיחה ולא קיבלו את מה שרצו. זלנסקי החליט לבסוף שלא נצביע בכלל כדי לא ליצור משבר ולתת הזדמנות למערכת היחסים עם נתניהו". 

על אף שאוקראינה לא תמכה בהחלטה, גורם ישראלי בכיר אמר כי, ישראל מאוכזבת מהעובדה שבמקום להימנע אוקראינה העדיפה לא להצביע כלל.

לשכת ראש הממשלה מסרה בתגובה: "ראש הממשלה נתניהו שוחח עם הנשיא זלנסקי, ואוקראינה שקודם לכן הצביעה בעד ההחלטה האנטי ישראלית, נעדרה הפעם מההצבעה. מעבר לכך איננו מתייחסים לתוכן שיחות מדיניות שהתקיימו".

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי התייחס בטוויטר לשיחתו עם נתניהו וכתב: "בירכתי את נתניהו על כניסתו לתפקיד ראש הממשלה. דנו בשיתוף הפעולה בין המדינות שלנו, כולל בתחום הביטחון ובנושא ההתנהלות בפורמים בינלאומיים. דנו גם ביישום תכנית השלום של אוקראינה"

בנימין נתניהו או"ם ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד