כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
הצהרת הכוונת של נתניהו

לקראת נורנמליציה? התנאים הסעודים נחשפים

סעודיה מציבה תנאים להסכם שלום עם ישראל, ביניהם: אי החלת ריבונות, שמירה על הסטטוס-קוו בהר הבית והקלות לפלסטינים. נתניהו ינסה לחתור לנורמליזציה איתם, ולהגיע להבנות עם האגף הימני בממשלתו

לקראת נורנמליציה? התנאים הסעודים נחשפים
מלך סעודיה צילום: בית המלוכה

בממשלה החדשה, בעיקר העומד בראשה, בנימין נתניהו, מאוד רוצים להגיע להסכם שלום עם ערב הסעודית, לאחר הסכמי אברהם, אלא שזה לא הולך להיות כל כך פשוט.

נתניהו הצהיר במהלך היום שאחת המטרות שלו זה להרחיב את השלום עם העולם הערבי, אך הסעודים לא ממהרים לחתום על נורמליזציה. לפי הדיווח ב'חדשות 12' הערב (חמישי) הסעודים מציבים כמה תנאים.

בסעודיה דורשים שישראל תצטרך לוותר על החלת הריבונות, שחלקים ממנה ממש רוצים שתקרה ואף זה נמצא בהסכם הקואליציומי, תשמור על הסטטוס-קוו בהר הבית ותעניק הקלות לפלסטינים בתחומים שונים.

אם אכן יצליחו להגיע לפריצת דרך, ארצות הברית תצטרך במסגרת החתימה לאפשר מכירת נשק לסעודים, כמו במקרה של האיחוד האמרויות, או במצב שונה עם מרוקו, אז ניתנה הכרה לשטח שלא נחשב היה בריבונותה.

בעבר כבר דווח שסמוטריץ' ובן גביר, האגף הימני בממשלה שעשויים לחשק את נתניהו, התחייבו בפניו לא לחבל במהלך. כעת, אחרי השבעת הממשלה, נתניהו ינסה לחתור להסכם, כשמי נמצא לצידו בשולחן הממשלה הוא רון דרמר, שכיהן כשגריר בארה"ב בתקופת החתימה על הסכמי אברהם ועסק בנושא.

סעודיה הסכם שלום בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד