כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
בימים הקרובים

מטבעות השקל משתנים: כך הם ייראו

בנק ישראל עדכן שהוא מחליף את הכיתוב באנגלית על מטבעות של 10 שקלים, 5, חצי שקל ו-10 אגורות מ-SHEQALIM ל-SHEKELS | הכיתוב החדש יהיה על המטבעות הרלוונטיים משנת ההטבעה "התשפ"ב", ובנוסף לשינוי הכיתוב באנגלית כן נוספו בערבית המילים "שקל חדש" בעריך חצי שקל והמילה "אגורות" בעריך 10 אגורות

מטבעות השקל משתנים: כך הם ייראו
שקלים ישראלים צילום: pixabay

בנק ישראל הודיע היום (רביעי) כי בימים הקרובים יופצו לראשונה מטבעות בערכים של 10 שקלים, 5 שקלים, חצי שקל ו-10 אגורות משנת ההטבעה "התשפ"ב". הכיתוב של המילה "שקלים" בשפה הערבית והאנגלית עודכן: המילה SHEQALIM עודכנה למילה SHEKELS, וכן נוספו בערבית המילים "שקל חדש" במטבע של חצי שקל והמילה "אגורות" במטבע של 10 אגורות.

הכיתובים עודכנו בהתאם להנחיית האקדמיה ללשון העברית והערבית בישראל, והותאמו לכיתובים הקיימים על גבי שטרות ומטבעות הזיכרון שמונפקים ע"י בנק ישראל. בצדי הנושא של המעות לא בוצעו שינויים והם נותרו כפי שנקבעו בעת הנפקת המעות לראשונה. 

המטבעות החדשים/באדיבות בנק ישראל 

עוד מדגיש הבנק, כי מטבעות הנושאים את הכיתובים הקודמים יישארו בתוקף והשימוש בהם יישאר לצד המעות הנושאות את הכיתובים המעודכנים. המטבעות החדשים יופצו לציבור בימים הקרובים באמצעות התאגידים הבנקאיים, חברת דואר ישראל וקופת הציבור בבנק ישראל בירושלים.

במהלך החודשים הקרובים יופצו לציבור מעות עם כיתובים מעודכנים גם בעריכים 2 ₪ ו- 1 ₪.    

 

 

בנק ישראל מטבעות שקל שקלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}