כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
ברקע הקמת הממשלה

בני גנץ למערכת הביטחון: "להתכונן לאפשרות של הסלמה"

שר הביטחון חשף כי הוא ולפיד אישרו את השיחה של נתניהו עם הרמטכ"ל היוצא כוכבי. גנץ הזהיר: "אם הממשלה תתנהג בצורה לא אחראית זה יכול לגרום להסלמה ביטחונית"

בני גנץ למערכת הביטחון: "להתכונן לאפשרות של הסלמה"
בני גנץ צילום: Tomer Neuberg/Flash90

סערת שיחת נתניהו-כוכבי: שר הביטחון בני גנץ חשף הערב (שלישי) כי ראש הממשלה יאיר לפיד והוא אישרו את שיחת הטלפון בין ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, לבין הרמטכ"ל היוצא אביב כוכבי. גנץ אמר בראיון ל'חדשות 12', "אני מכבד את תוצאת הבחירות, אבל אני חושש מאוד ומזהיר מהכיוון שאנו הולכים אליו, שהוא קיצוני, וגם יהיה מסוכן ביטחונית". 

"אני חושב שאם הממשלה תתנהג בצורה לא אחראית זה יכול לגרום להסלמה ביטחונית", הוסיף גנץ. "אפילו נתתי הנחייה למערכות הביטחון שכפופות אליי או נמצאות איתי בקשרים להתכונן לאפשרות של הסלמה כתוצאה מההתפתחויות בכלל, ולנוכח הרמדאן בפרט".

שר הביטחון הבהיר כי ידע שהשיחה בין הרמטכ"ל לנתניהו מתקיימת אך הוא לא השתתף בה, "בסופו של דבר זו פנייה לראש ממשלה מיועד", הסביר. "אני לא שותף לשיחה ולא יודע מה התנהל בתוכה, מאחר ואני מכיר היטב את הצבא ואת מערכת הביטחון אני רואה היטב את הנזקים שעושים הפירוק של מערכת הביטחון, גם ברמה של שר ביטחון ושר ביטחון לאומי שמפעיל את הכוחות ביו"ש".

גנץ אמר עוד, "אני חושב שתפקידו של הרמטכ"ל הוא להביע את דעתו, בוודאי שלא נכון שאחסום אותו". לדבריו, "ברור שמה שהרמטכ"ל אמר זו לא שאלה של ימין או שמאל או שום דבר פוליטי, אלא צורת התפקוד של הצבא. זה נכון לצבא ולמשטרת ישראל".

גנץ הבהיר כי הוא מתנגד להצעת החוק שתאריך את הצינון לקציני צה"ל הבכירים, והוסיף כי לדעתו הצינון כבר לא היה צריך להיות בתוקף. "אני חושב שרמטכ"לים ואלופים לשעבר הם אנשים בכירים במערכת הציבורית, שיכולים לתרום את עצמם למערכת הפוליטית, זה לא נזק. אין להם פחות כישורים מכל אחד אחר", הבהיר.  

בנוסף, הוא שב והסביר מדוע הוא לא יצטרף לממשלה בעתיד. "אני לא יכול להצטרף לממשלה הזאת בגלל שני דברים - אני נגד הקיצוניות הדתית-גזענית שמושמעת, וגם לא אוכל לשתף פעולה עם מה שנתניהו צריך לקדם מבחינת המערכת המשפטית בממשלה הזאת".

גנץ התייחס גם להעברת חוק דרעי ולמינויו הצפוי של יו"ר ש"ס לשר בממשלה ואמר, "דרעי משרת את ישראל עשרות שנים, אך יחד עם זאת היו לו עבירות והרשעות. בתי המשפט צריכים להחליט אם יש בזה קלון או אין". לדבריו, "התהליך של החקיקה - התנגדנו אליו, בוא נהיה מדויקים. אנחנו פונים ליו"ר ועדת הבחירות בבקשה לבדוק, החוק צריך לקבוע. אנחנו נילחם בזה מהאופוזיציה".

בני גנץ הסלמה מערכת הביטחון בנימין נתניהו אביב כוכבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד