כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
ויש גם יו"ר כנסת קבוע

סבב המינויים בליכוד > הנגבי ראש המל"ל; אמסלם מאוכזב "אשאר ח"כ"

נתניהו מחלק בשעות אלה תפקידים לחברי סיעת הליכוד. יש מאוכזבים ויש מרוצים. הבולט שבמאוכזבים הוא ח"כ דודי אמסלם שקיווה לקבל את המשפטים או יו"ר כנסת והודיע שישרת את בוחריו מהכנסת | אלו הם יו"ר הכנסת ושר החוץ הבאים | ומה יקבלו הח"כ שנפלט מהרשימה

סבב המינויים בליכוד > הנגבי ראש המל"ל; אמסלם מאוכזב "אשאר ח"כ"
דודי אמסלם צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

לקראת השבעת הממשלה ביום חמישי, ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו החל בסבב חלוקת התפקידים בתוך הליכוד, כאשר הוא נועד הערב (שלישי) לפגישה ממושכת עם חבר הכנסת דוד אמסלם שטיפס בפריימריז למקום החמישי המכובד.

אמסלם ביקש את תיק המשפטים שילך ליריב לוין, או את תפקיד יו"ר הכנסת שמסתמן כי ילך לאמיר אוחנה שהגיע למקום השישי ברשימה, משכך הודיע חבר הכנסת אמסלם כי הוא לא מעוניין בתפקיד כלשהו והוא מבקש להישאר כחבר כנסת מן המניין בקואליציה.

אמיר אוחנה (במרכז) לצד אבי דיכטר ואופיר כץ | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

"יצאתי כעת מפגישה עם בנימין נתניהו שבה הבהיר לי שלא אכהן כשר המשפטים ולא כיו"ר הכנסת", כתב אמסלם בציוץ בטוויטר, "אהיה בסוף ח"כ מן המניין - כפי שהתחייבתי מראש".

אמסלם | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

אמסלם יצא פגוע מהפגישה עם נתניהו, כך נראה מדבריו שכתב "זה לצערי המחיר שמשלמים על נאמנות ועמידה בעקרונות", אם זאת הבהיר כי אין בכוונתו לפרוש מהליכוד "אשרת את מצביעי הליכוד ותושבי ישראל מהכנסת - במסירות, נאמנות ובאהבה, כהרגלי בקודש". לפי דיווחים הערב, הפשרה שהוצעה לאמסלם: שר כלכלה מורחב או שר האנרגיה והתשתיות - אמסלם סרב בתוקף ויישאר חבר כנסת רגיל בקואליציה.

בתוך כך, בליכוד הודיעו כי השר וחבר הכנסת לשעבר צחי הנגבי שלא נבחר למקום ריאלי ברשימת הליכוד צפוי לכהן כראש המל"ל בממשלה הבאה ויחליף את ראש המל"ל הנוכחי אייל חולתא שמונה בידי ראה"מ לשעבר נפתלי בנט.

צחי הנגבי | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

לפי דיווחים הערב, ישראל כ"ץ שהדרדר למקום ה-12 ברשימת הליכוד ימונה לתפקיד שר החוץ, ואילו לשגריר לשעבר רון דרמר ששמו עלה גם כן לתפקיד שר החוץ, ייתפר תפקיד חדש/ישן - שר ההסברה.

ישראל כ"ץ ושר הביטחון המיועד יואב גלנט | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

עוד מינויים מסתמנים שדווחו הערב: חיים כ"ץ - שר התיירות, עידית סילמן - השרה להגנת הסביבה ויולי אדלשטיין שהתרסק בפריימריז מהמקום השני למקום ה-18 יכהן כיו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ דוד ביטן יכהן כיו"ר ועדת הכלכלה.

מינוי ודאי נוסף הוא ח"כ יואב גלנט שימונה לשר הביטחון. 

תיקים הרכבת ממשלה מפלגת הליכוד בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד