כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
ממה חשוב להיזהר

הונאה: זוכים במתנה יקרה ומשלמים ביוקר

ההונאה הפופולרית והמזיקה באינסטגרם חזרה. מדובר בתיוג אנשים על פוסטים של זכיה אשר מובילים אותם להעביר לתוקף פרטי אשראי ופרטים אישיים נוספים על מנת לזכות בפרס יקר | איך זה עובד וממה חשוב להיזהר? כל הפרטים 

הונאה: זוכים במתנה יקרה ומשלמים ביוקר
אינסטגרם צילום: אילוסטרציה צילום Pixabay

שוב מחלקים לכם (לכאורה) מתנות יקרות באינסטגרם שעלולות לגרום לכם לנזק. והפעם: כרטיסי מתנה בשווי אלפי שקלים לאתרי קניה אונליין ואפילו אייפון חדש.

חברת אבטחת המידע ESET מדווחת כי בימים האחרונים אנו יכולים לראות שוב את גל תיוגי ההונאה באינסטגרם במסגרתו אנשים מתויגים על פוסטים של זכיה בפרס שווה. כל שעליהם לעשות הוא ללחוץ על הקישור ולאסוף את הפרס.

איך ההונאה עובדת?

קודם כל נבהיר כי כאן בדוגמה הבאנו את אתר קניות האונליין הפופולרי shein, אבל קיימים פוסטים שונים כולל אפילו זכייה באייפון 13. בשלב הראשון המתויג מקליק על הקישור ואז הוא מגיע לעמוד שמבשר לו על זכיה. כל שעליו לעשות להשיב על שלוש שאלות של כן או לא, ואז לבחור את קופסת הפרס שלו.

לאחר שבוחר באחת מהקופסאות, כמובן כל קופסה זוכה, מוצג כרטיס הזכייה אותו הוא יקבל על סך 1,500 ₪.

מזל טוב זכית ב-1500 ש"ח.

 

כעת כל שעליו לעשות הוא לאשר את המשלוח, לשלם עלות צנועה של 9.15 ₪ עבור הפעלת הקוד האישי של כרטיס המתנה. לאחר שיסיים, הכרטיס יגיע עד 3 ימים.

 

מזל טוב.

מילוי פרטים ישירות לתוקפים:

כעת מתבקש להזין פרטים מלאים כמו: שם פרטי, משפחה, כתובת, מיקוד, עיר מספר טלפון וכתובת מייל. כל הפרטים האלו יכולים לעזור לתוקפים לבצע ניסיונות נוספים לגרום לנו לנזק ולגנוב מאיתנו כסף או מידע.

לאחר שמילא את הפרטים, כעת מגיע השלב האחרון והוא למלא את פרטי כרטיס האשראי, כמובן עוד דרך, לגשת לכסף שלנו.

אלכס שטיינברג, מנהל מוצרים בחברת אבטחת המידע ESET ישראל מציין כי: "גם הפעם חשוב להבין כי אין מתנות חינם. ההצעה שלי היא תמיד לחשוד כאשר אתם מקבלים הודעות מהסוג הזה. עצרו וחשבו האם זה הגיוני שמתנה בשווי אלפי שקלים הגיעה אליכם בכזו קלות? השתדלו גם לא להעביר לחברים שלכם הודעות כאלו כדי למנוע מהם להיות קורבן להונאות דומות.

שימו לב כי בכל שלב במהלך ההונאה, אתם מועברים מאתר לאתר עם 5 כתובות שונות, ואף אחת מהן לא נראית אמינה במיוחד. הכתובות של האתרים ארוכות ומסורבלות ויחד עם ההחלפה של כתובות האתרים, אמורה להדליק לנו נורה אדומה. במידה וכבר שיתפתם פעולה, אני ממליץ ליצור קשר עם חברת האשראי כדי לבטל את החיובים העתידיים".

אינסטגרם (Instagram) מתנה הונאות פישינג הונאת אשראי חברת ESET

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}