כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
פגיעה ישירה

סגן ראש הממשלה לשעבר נפצע בהפגזה בדונבאס

סגן ראש הממשלה הרוסי לשעבר ובכיר הקרמלין נפצעו כאשר כוחות אוקראינים הפגיזו בית מלון ומסעדה בעיר הכבושה דונייצק. הוא נפגע מטילי הוביצר בקוטר 155 מילימטר שסופקו לכוחות האוקראינים על ידי צרפת

סגן ראש הממשלה לשעבר נפצע בהפגזה בדונבאס
מלחמת אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

דמיטרי רוגוזין, סגן ראש ממשלת רוסיה לשעבר, שמוביל כיום כוח של מתנדבים המספקים תמיכה לכוחות תומכי רוסיה באוקראינה, אכל ארוחת צהריים עסקית עם כמה מקורבים כאשר המסעדה ספגה אש מנשק מדויק.

רוגוזין נפצע בהתקפה, שלפי ההערכות בוצעה על ידי מערכת ארטילריה ניידת של טילי הוביצר בקוטר 155 מילימטר שסופקה לכוחות האוקראינים על ידי צרפת. האיש מקורב פוטין בן ה-59 ספג רסיסים בראש, ובירך שמאל, כך דיווחו כלי תקשורת רוסיים בטלגרם. הוא פונה לבית חולים בעיר רוסטוב, וצפוי לשרוד את הפציעה.

דוברו מסר לסוכנויות הידיעות הרוסיות, כי בהתקפה נפצע אדם נוסף, ויטלי חוצנקו, בכיר ברפובליקה העממית של דונייצק. דונייצק נמצאת בחבל דונבאס, שם מתנהלת מלחמה עיקשת שנמשכת 10 חודשים. העיר נמצאת בידיים של מנהיגים פרו רוסיים מאז 2014.

על פי הדיווח בערוץ הטלגרם שלו, רוגוזין טען שהכוחות האוקראינים פעלו לפי מידע שקיבלו. "שהינו במלון הזה בחודשים האחרונים, ובשמונה השנים האחרונות האויב מעולם לא הפגיז את המקום הזה", כתב. "מישהו הדליף מידע".

מלחמת אוקראינה רוסיה דונייצק מתקפת טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד