כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
"זה ייגמר רע"

לפיד תקף בהצהרה, נתניהו לא נשאר חייב

לפיד נשא הערב הצהרה לתקשורת שבה תקף את הממשלה הבאה והזהיר את אזרחי ישראל מפניה. "אני מרגיש שזוהי חובתי לומר לציבור: הממשלה המוקמת כאן מסוכנת, קיצונית, חסרת אחריות. זה ייגמר רע" | נתניהו: "לפיד שהשאיר לנו מדינה הרוסה בקריסה מטיף בהמצאות שאין להן שום בסיס. לפיד - הפסדת בבחירות. לך הביתה"

לפיד תקף בהצהרה, נתניהו לא נשאר חייב
בנימין נתניהו/יאיר לפיד צילום: אוליביה פיטוסי/תומר נויברג, פלאש 90

שעות לאחר שהודיע ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו לנשיא המדינה יצחק הרצוג כי עלה בידו להרכיב ממשלה, התייצב הערב (חמישי) ראש האופוזיציה המיועד יאיר לפיד ונשא הצהרה תוקפנית לתקשורת נגד הממשלה שעומדת להיות מושבעת בשבוע הבא.

"אני עומד פה ומדבר אליכם מתוך דאגה עמוקה לגורלה של החברה הישראלית, אני מרגיש שזוהי חובתי לומר לציבור: הממשלה המוקמת כאן מסוכנת, קיצונית, חסרת אחריות. זה ייגמר רע".

"בנימין נתניהו הודיע אמש לנשיא שעלה בידו להקים ממשלה. זה לא נכון. עלה בידם של דרעי, סמוטריץ' ובן גביר לכופף אותו. לא הליכוד הקים את הממשלה, הם הקימו אותה. נתניהו חלש והם הקימו את הממשלה הקיצונית בתולדות המדינה".

"אנחנו נלחם על שלטון החוק, נלחם על זכויות נשים, נלחם על ערכי צה"ל, נלחם על החינוך של הילדים שלנו, נלחם על זהות יהודית סובלנית, שלא משמשת תירוץ לאפליה וגזענות".

"אני קורא מפה לאזרחי ישראל. יש לכם תפקיד בימים אלה: להיות אזרחים מעורבים שלא שותקים. תשמרו על החוק, אבל תזכירו כל יום לשלטון שיש לכם זכויות ואתם לא מתכוננים לוותר עליהן. תהיו על המשמר מול ממשלה מסוכנת, קיצונית וחסרת אחריות, עם ראש ממשלה חלש שאיבד עליה שליטה עוד לפני שהשביע אותה". כך לפיד.

יצוין כי למרות שלפיד בחר בשעה שמשודרות המהדורות המרכזיות בערוצי הטלוויזיה כולן קטעו את נאומו אחרי דקות ספורות ולא שידרו את ההצהרה במלואה.

ראש הממשלה המיועד נתניהו הגיב להצהרתו של לפיד ותקף: "לפיד שהשאיר לנו מדינה הרוסה בקריסה כלכלית ומדינית, עם איראן שדוהרת לגרעין ללא מענה, עם השתוללות של רצח ואלימות, מטיף לממשלה הבאה בהמצאות שאין להן שום בסיס. לפיד - הפסדת בבחירות. לך הביתה".

יאיר לפיד בנימין נתניהו איתמר בן גביר בצלאל סמוטריץ ממשלת נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד