כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
מיליוני שקלים

הסדר עם איש העסקים: התיק ייסגר, ישלם מס הכנסה בישראל

הפרקליטות הגיעה להסדר עם איש העסקים בני שטיינמץ בתיק שבו הוא נחשד בתשלום שוחד לבכירים בממשל בגינאה ייסגר, והוא ישלם מס הכנסה בישראל על עסקיו בעולם ועוד עשרות מיליוני שקלים כחובות מס מהעבר | כל הפרטים

הסדר עם איש העסקים: התיק ייסגר, ישלם מס הכנסה בישראל
איש העסקים בני שטיינמץ צילום: פלאש 90

פרקליטות מיסוי וכלכלה צפויה להגיש בימים הקרובים בקשה בהסכמה לחילוט אזרחי לפי חוק איסור הלבנת הון בעניינם של אברהם לברן, מיכאל נוי וחברת דיזיינר ברנד. גובה החילוט יעמוד על כ-23 מיליון ש"ח מתוכם 17 מיליון ש"ח מתוך כספים שהופקדו בקרן החילוט על ידי איש העסקים בני שטיינמץ.

כזכור, במהלך דצמבר 2016, נפתחה חקירה פלילית נגד שטיינמץ ואחרים בחשד לביצוע עבירות של מתן שוחד לעובד ציבור זר, הלבנת הון ועבירות נוספות. במסגרת החקירה נתפס רכוש בעקבותיו הופקדו על ידי שטיינמץ סך של עשרות מיליוני שקלים בקרן החילוט וכן נתפסו שני בתים בבעלותו.

במרכז החקירה עמד החשד לפיו בשנים 2006-2012 העביר שטיינמץ שוחד בהיקפים גדולים, בין היתר, לנשיא מדינת גינאה קונאקרי, בתמורה לקידום האינטרסים של קבוצת- Beny Stenimetz Group Resources BSGR בכל הקשור לקבלת זיכיונות לחיפוש וכריית עופרת ברזל במרבצים שונים במדינה.

החקירה עסקה גם בחשד לפיו כספים הועברו לעובדי ציבור בגינאה קונאקרי, בדרכים שונות ומוסוות. בתוך כך, בשנים הללו בוצעו העברות כספיות חשודות בין חשבונות בנק של חברת דיזיינר ברנד (Designer Brands Distribution (PTY) Ltd), לבין חשבונות לברן (אשר מחזיק במניותיה) ונוי (אשר בעל זכות חתימה בה) – שניהם אינם נמצאים בארץ דרך קבע.

בהתאם לאמנת ה-OECD למאבק בשוחד עובדי ציבור זרים, עליה חתומה ישראל, המורה על שיתוף פעולה בין מדינות באכיפת עבירת השוחד הזר, לרבות בדבר הבנות בנוגע למדינה בה יוגש כתב אישום, רשויות האכיפה בישראל, ארה"ב ושוויץ שיתפו ביניהן פעולה בעניין האכיפה בפרשה.

בהתאם לכך, הגישו הרשויות בשוויץ כתב אישום מקיף וחמור נגד שטיינמץ, בגין אירועי השוחד המרכזיים בפרשיית גינאה קונאקרי, תוך התייחסות להעברות הכספים שנעשו גם באמצעות חברת דיזיינר. בתום ההליך המשפטי, בית המשפט השוויצרי הרשיע את שטיינמץ בעבירות שוחד חמורות והוא נדון לחמש שנות מאסר.

ערעורו של שטיינמץ נדון בעת האחרונה בבית המשפט בשוויץ. ההליך השוויצרי במסגרתו הורשע שטיינמץ, מבוסס גם על ראיות משמעותיות שנאספו לאורך השנים על ידי משטרת ישראל והועברו לשוויץ במסגרת שיתוף פעולה בינלאומי. בהמשך לשיתוף הפעולה הבינלאומי האמור, לא יוגש בישראל כתב אישום בגין פרשת השוחד בגינאה קונאקרי נגד שטיינמץ.

כאמור, בהתאם לסיכום בין הצדדים סך של 17 מיליון ₪ שהופקדו לקרן החילוט על ידי שטיינמץ וכ-6 מיליון ₪ נוספים שנתפסו לנוי ולברן, יחולטו במסגרת הסדר חילוט אזרחי לפי חוק איסור הלבנת הון. יתרת התפוסים המצויים בקרן החילוט צפויים לשמש להבטחת חלק מתשלום המס, זאת לאחר שבמקביל נחתם מול רשות המסים הסכם שומה, שמסיים את המחלוקת עם הנישומים בסוגיות מושא ההסכם בשנים שאליהן הוא מתייחס.

את התיק ניהלו עורכי הדין אתי בן דור, טפת מויאל רוטשילד ומורן ברטפלד כהן מפרקליטות מיסוי וכלכלה. התיק נחקר על ידי יאח"ה בלהב 433 במשטרת ישראל ובסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון.

בני שטיינמץ הסדר חוב הסדר טיעון מס הכנסה סגירת תיק שוחד גינאה פרשת שוחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד