ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
מזג האוויר הסוער

הגשמים גרמו להצפות, לשיטפונות ולחילוצים

בצפון השרון ירדו בתוך זמן קצר כמויות גדולות של גשם. באום אל פחם חולץ אדם ממקלט, ובבאקה אל גרבייה חולץ באמצעות סירה נהג משאית 

הגשמים גרמו להצפות, לשיטפונות ולחילוצים
חילוץ לכוד באום אל פחם צילום: כבאות והצלה

כלי רכב נתקעו היום (רביעי) בכבישים באזור צפון השרון ובאקה אל גרביה בעקבות כמות גשמים גדולה שירדה באזור תוך זמן קצר.

חילוץ נהג משאית בבאקה אל גרביה / קרדיט כב\"ה
לוחמי אש מתחנת חדרה, פעלו לחילוץ אדם שנלכד בתוך מקלט שהכניסה אליו נמצאת במפלס נמוך. הוא יצא באופן עצמאי בעזרת סולם שנפרס על ידי לוחמי האש. במקביל פעלו לוחמי האש לחילוץ אדם שנלכד עם משאית בניקוז מים שנמצא בשטח פתוח בכניסה לכפר באקה אל גרביה. צוות יחידת חילוץ מיוחד של תחנת חדר, חילץ את הנהג ללא פגע בעזרת סירה.

חילוץ לכוד ממקלט באום אל פחם / צילום כבאות והצלה
בכבאות והצלה שבים ומתריאים כי, "יש להישמר ולא להיכנס עם הרכב להצפה אם אין ודאות מלאה שעוברים. כמו כן אין לרדת למפלסים תת קרקעיים ויש להימנע משימוש במעליות".

בשעות הצהריים החלו לרדת גשמים ברחבי הארץ, ותוך זמן קצר יחסית ירדו בכמה מקומות כמויות גדולות של גשם. שיא הגשם ביממה האחרונה נמדד בשבי ציון שליד נהריה – 24 מ"מ. בחדרה, בזכרון יעקב ובגלעד שבאזור אום אל פחם ירדו 17 מ"מ, מה שגרם להצפות. בכפר נחום שסמוך לכינרת נמדדו 10 מ"מ. בחיפה ירדו 5 מ"מ, בירושלים ובתל אביב לא ירד כמעט גשם.

במהלך הלילה צפוי לרדת גשם מקומי מצפון הארץ ועד צפון הנגב. מערכת הגשמים הקצרה תסתיים מחר בשעות הבוקר. לקראת סוף השבוע צפויה עלייה בטמפרטורות עם רוח מזרחית חזקה באזור הצפון.
מזג אוויר סוער הצפות גשמים חילוץ אום אל פאחם באקה אל גרביה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד