ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
מסתבך ללא הפסקה

טראמפ צפוי לעונש של עד ארבעים שנה אם יורשע באישומים

טראמפ צפוי לעונש של עד ארבעים שנה בכלא אם יורשע בכל ארבעת האישומים הפדרליים שקבעה ועדה, וייתכן שייאסר עליו להתמודד שוב לנשיאות. האשמות הפדרליות כוללות: שיבוש הליך רשמי של הקונגרס. קונספירציה להונות את ארצות הברית. קונספירציה להצהרה שקרית. סיוע למרד. משרד המשפטים יחליט אם להעמיד אותו לדין או לא

טראמפ צפוי לעונש של עד ארבעים שנה אם יורשע באישומים
גבעת הקפיטול צילום: pixabay

דונלד טראמפ צפוי לעד ארבעים שנות מאסר, קנסות ואיסור להתמודד שוב לתפקיד אם יורשע בארבעת האישומים הפדרליים שהוגשו נגדו על ידי הוועדה שחקרה את המהומות שאירעו ב-6 בינואר 2021 לאחר שטראמפ הפסיד את הבחירות.

תשעת חברי הוועדה הנבחרת לחקירת המהומות ב-6 בינואר הצביעו פה אחד להרשיע את הנשיא לשעבר, ועכשיו משרד המשפטים יחליט עם להעמיד אותו לדין, באשמת הסתה למרד, קשירת קשר להונאת ארצות הברית, שיבוש הליכים בקונגרס וקשירת קשר להצהרה שקרית.

טראמפ הכחיש שוב ושוב שביצע פשעים כלשהם. הוא העלה את הטענה שהונאת בחירות גרמה לו להפסיד בבחירות לנשיאות ב-2020. הוא גם מתח ביקורת על עבודת הוועדה וכינה את חבריה 'בריונים פוליטיים'. ביום שני האחרון הוא טען שהוא הקורבן של הדמוקרטים שלא רוצים שיתמודד שוב על הבית הלבן כי הוא ינצח.

בנוסף משרד המשפטים חוקר את טראמפ בעניין המסמכים שהתגלו בביתו במאר-א-לאגו, שרבים מהם דווחו כמסווגים. הוא הביא אותם איתו מהבית הלבן, וזו הפרה של החוק. במשרד המשפטים מאמינים שיש מספיק ראיות להאשים את טראמפ בנושא, אך הועדה לא הגישה המלצה רשמית ליועץ המשפטי לממשלה, מריק גרלנד, שאמור לקבל החלטה סופית.

מהומות הקפיטול דונלד טראמפ משרד המשפטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד