ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024

רשת 5G עולה שלב: הפיילוט החדש שיספק "טכנולוגיה עילאית"

רשת סלולרית פרטית בבית החולים ברזילי ופרויקט לטיוב פריסת אנטנות סלולריות: משרד התקשורת ורשות החדשנות מודיעים על הזוכים במימון "הסבב החמישי" בתכנית הפיילוטים | הפיילוט של "פרלל וויירלס" יספק "טכנולוגיה עילאית יותר, בזמן קצר יותר, ובמחיר נמוך יותר - והצפי הוא שיביא לירידת מחירים ושיפור השירות לצרכנים"

רשת 5G עולה שלב: הפיילוט החדש שיספק "טכנולוגיה עילאית"
גלישה אינטרנטית צילום: CANVA

משרד התקשורת ורשות החדשנות הודיעו אתמול (שלישי) על החלטות ועדת המחקר לאישור מתן מענקים לסבב הרביעי של ביצוע תכניות הרצה ניסיוניות ("פיילוטים") בסביבת דור 5 בסלולר.

מטרת התוכנית היא לתמוך בהרחבת השימוש ברשת 5G בישראל ולפתח יישומים חדשניים על בסיס התשתית. הפיתוחים החדשים בטכנולוגיית הדור החמישי צפויים להיות חוד החנית של הטכנולוגיות החכמות בשנים הקרובות והביקוש אליהם צפוי לגדול בכל העולם.

המועמדויות השונות למענקים נבחנו באופן מעמיק ע"י צוותי מומחים המורכבים מבודקים מטעם רשות החדשנות ומשרד התקשורת, ולאחר דיונים בוועדת המחקר של רשות החדשנות, זכו 2 חברות נוספות באישור לביצוע הפיילוטים ובמענקים בגובה של עד 50% מעלות הפרויקט. 

להלן התוכניות שאושרו לחברות הזוכות:

פרלל וויירלס (Parallel Wireless) - תקיים פיילוט שתאפשר למפעילים סלולאריים גמישות מרובה בפריסת הרשת הסלולרית ושדרוגה. מוצריה מכילים סט תכונות נרחב עם מימוש גמיש המבוסס ענן. בזכות המוצר המפעילים הסלולאריים יוכלו לבחור את אופן מימוש הרשת שלהם בצורה קלה ופשוטה לפריסה ולשלב בצורה מודולארית רכיבי רשת מספקים שונים ובכך להנות מטכנולוגיה עילאית יותר, בזמן קצר יותר, ובמחיר נמוך יותר - והצפי הוא שיביא לירידת מחירים ושיפור השירות לצרכנים. בפיילוט יבואו לידי ביטוי היכולות המגוונות של החברה בפריסה חיה ובשיתוף פעולה עם סלקום, שיהיה ניסוי ה Open RAN הראשון בישראל.

פירסטפוינט (FirstPoint) - תקיים פיילוט בשיתוף משרד הבריאות, וחממות תרביות רה״ן, שיכלול הקמה של רשתות סלולאריות פרטיות מסוג דור-5, לניהול החיבוריות ואבטחה (CMP) של רכיבי קצה (IoT) בבית חולים ברזילאי, במטרה לשפר את יכולות הניהול וההגנה של המיכשור, סגמנטציית הרשת, ויעול השירות הרפואי.

התכנית המשותפת עד כה העניקה תמיכות של למעלה מ-23 מיליון שקלים לחברות ישראליות שמפתחות יישומים בטכנולוגית הדור החמישי. להערכת משרד התקשורת והרשות לחדשנות מדובר בטכנולוגיות שהצלחתן מהווה מהפכה דיגיטלית ומנוע צמיחה משמעותי לכלכלה הישראלית כולה.

מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין הגיבה: "בעתיד הקרוב מאוד, בזכות הסטארטאפים הזוכים ודומיהם אנחנו נראה עולם דיגיטלי הרבה יותר מהיר, מדויק ויציב. לא רחוק היום ומכוניות אוטונומיות ימלאו את הכבישים ורחפנים ימלאו את השמיים ובשביל זה אנחנו חייבים יישומי דור 5 מתקדמים. נמשיך לתמוך בחברות ישראליות שרואות את ההזדמנויות שטכנולוגיית הדור החמישי מביאה לחיינו. יש בישראל זירת הזדמנויות אדירה; מרכזי הפיתוח הגדולים בעולם, הייטק עתיר הון, והון אנושי נדיר באיכותו. נעשה הכל כדי שתעשיית ההייטק הישראלית יכולה להוביל את החדשנות בעולמות הדור החמישי״. 

מנכ"ל רשות החדשנות, דרור בין הגיב: "רשות החדשנות החליטה לשתף פעולה עם משרד התקשורת עקב הפוטנציאל העסקי שטמון בפריסת 5G. מבחינת ההסתכלות הכוללת על המשק הישראלי - מחקר של הבנק העולמי מראה כי גידול של 10% בחדירת תשתיות פס רחב יכול להגדיל את התמ"ג בכ-1.5%. כל העולם ישתנה בעקבות פריסת רשת 5G, מדובר לא רק בהתפתחות טכנולוגית אלא מהפכה - במגזר הפרטי והממשלתי. הטכנולוגיה תאפשר לעסקים לפרוס יותר מכשירים וחיישנים במקומות רבים יותר וליישם את החזון של ערים חכמות עתידיות- מבחינת תחבורה אוטונומית, בתי חולים עם יישומים חדשניים (AR), תעשיה 4.0 ועוד. אנו מקווים כי גם בקולות הקוראים הבאים נמשיך לראות אתרי הרצה מגוונים בהם תוטמענה יכולות 5G מתקדמות". 

 

5G משרד התקשורת רשתות סלולריות קרינה טכנולוגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד