כ"א כסלו התשפ"ה
22.12.2024
יעודד שחקנים חדשים

יגביר את התחרות: מהלך להורדת מחירי האינטרנט

משרד התקשורת יוצא במהלך להגברת התחרות בשוק הסיבים האופטיים | המהלך צפוי להאיץ את פעילות השוק הסיטונאי על גבי רשתות הסיבים, לעודד שחקנים חדשים להיכנס לשוק, ולהוזיל את השירותים לצרכנים

יגביר את התחרות: מהלך להורדת מחירי האינטרנט
סיבים אופטים צילום: FREEPIK

משרד התקשורת יוצא היום (רביעי) לשימוע בנושא "צמצום מרווחים" בשירות האינטרנט. מהלך זה מהווה נדבך נוסף ברפורמת השוק הסיטונאי ומטרתו לשמר ולהרחיב את רמת התחרות המתפתחת על גבי התשתיות המתקדמות, כך שצרכני התקשורת יוסיפו ליהנות ממגוון של הצעות שיווקיות על גבי אותה תשתית. השימוע מתמקד ברשתות הסיבים האופטיים הנפרשות בימים אלה וכבר נגישות ל- 70% ממשקי הבית בישראל.

המהלך נועד למנוע את תופעת "צמצום מרווחים" (Margin Squeeze) המתקיימת כאשר בעל תשתית שמחזיק בכוח שוק ומספק שירותים סיטונאיים למתחריו, מצמצם את המרווח בין המחיר הקמעונאי שלו לצרכן לתעריף הסיטונאי שלו למתחרים, באופן שפוגע בכדאיות הכלכלית של המתחרים לפעול בשוק הסיטונאי. 

משרד התקשורת מתכוון להחיל מתכונת חדשה וממוקדת לבחינת צמצום מרווחים המציעה הליך פשוט במסגרתו לא נפסלות הצעות קמעונאיות לשיווק, אלא מבוצעת התאמה של התעריף הסיטונאי הרלוונטי כך שיישמר מרווח המאפשר תחרות. כך הלקוחות ייהנו מתחרות, תהיה ודאות כלכלית לספקים המורשים הפועלים בשוק הסיטונאי, ותישמר הגמישות השיווקית לבעלות התשתית.

מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר-בן חורין מסרה: "המהלך שאליו אנחנו יוצאים היום מהווה צעד משמעותי בהבטחת והרחבת התחרות בשוק הסיבים האופטיים. אנחנו פועלים למנוע תופעות שפוגעות בתחרות, ולחזק את התחרות על גבי רשתות הסיבים כך ששחקנים קטנים יוכלו לפעול בחופשיות על גבי תשתיות של חברות אחרות ולהציע לצרכנים הצעות מתחרות".

 

משרד התקשורת הוזלה צרכנים אינטרנט ספקיות אינטרנט סיבים אופטיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}