י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
תמיכה חזקה בישראל

חבר הקונגרס בהדלקת נר חנוכה: "אני פרו-ישראלי"

הקונסול הכללי בניו יורק, אסף זמיר, אירח במעונו הרשמי פוליטיקאים, עיתונאים, אנשי תרבות ומשפיענים מקומיים, כולם הגיעו לקחת חלק בחגיגת הדלקת נר ראשון של חנוכה. חבר הקונגרס: "אני פרו-ישראלי לא למרות הערכים הפרוגרסיביים שלי, אלא בזכותם"

חבר הקונגרס בהדלקת נר חנוכה: "אני פרו-ישראלי"
קונסול ישראל עם חבר הקונגרס ריצ'י טורס צילום: באדיבות המצלם

הקונסול הכללי בניו יורק, אסף זמיר, אירח במעונו הרשמי פוליטיקאים, עיתונאים, אנשי תרבות ומשפיענים מקומיים, כולם הגיעו לקחת חלק בחגיגת החנוכה הרשמית של הקונסוליה הישראלית בניו יורק. האירוע החגיגי בולט השנה במיוחד על רקע האנטישמיות הגואה בארה"ב ומהווה עדות חשובה לקשר החזק בין מדינת ישראל ואישים בולטים ומשמעותיים במוקדי קבלת ההחלטות במדינת ניו יורק ובעיר ניו יורק.

הקונסול הכללי אסף זמיר הודה לכל מי שהגיע לאירוע והוסיף: "כמה סמלי שדווקא בתקופה הזאת כאשר גל עכור של אנטישמיות שוטף את ארצות הברית ויהודים שוב חשים נרדפים, אנו מציינים יחד את החג הזה. כמו אז, גם היום, ישנם כאלו שאינם מכירים בזכותנו לחיות במולדתנו כיהודים. כמו אז, גם היום, האור ינצח את החושך".

ראש העיר אריק אדאמס התמקד ביכולת של חינוך לקרב בין קהילות ואמר: "אנחנו ניצבים בפני קרב אמיתי, קרב מול השנאה. עלינו להפיץ את הרעיונות שלנו ולהשתמש במערכת החינוך שלנו כדי לבנות גשרים. אנחנו לא יכולים רק לבנות עולם טוב יותר עבור הילדים שלנו, אנחנו צריכים לחנך ילדים טובים יותר עבור העולם שלנו. יחסים בין קהילות לא יכולים להיות רק מין השפה ולחוץ, אנחנו חייבים לראות אותם במציאות. בואו נהפוך את העיר הזו למה שאנחנו יודעים שהיא באמת יכולה להיות".

חבר הקונגרס ריצ'י טורס שהשתתף גם הוא אמר: "למרות שחג החנוכה הוא חג יהודי, מה שהוא מסמל זה מסר אוניברסלי. הוא חוגג את המאבק האוניברסלי לחופש - החופש להיות מי שאתה, החופש להגדיר את הגורל והזהות שלך. אם אתה יהודי או ציוני, צריך להיות לך החופש להיות מי שאתה בלי איום של הפחדה או אלימות. אני פרו-ישראלי לא למרות הערכים הפרוגרסיביים שלי, אלא בזכותם. מוטלת עלינו החובה להתנגד לאנטישמיות בזמננו בדיוק כפי שעשו המכבים בזמנם".

היום (שני) ישתתף הקונסול הכללי אסף זמיר ורעייתו בטקס חנוכה הרשמי בבית הלבן. הטקס המסורתי מצוין כל שנה מאז שנת 2001 ורשימת המשתתפים בו כוללת מאות פוליטיקאים יהודים, ראשי ארגונים, ראשי ישיבות ובתי ספר מקרב יהדות ארצות הברית.

 

 

ארה''ב אסף זמיר אריק אדאמס קונסול חנוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}