כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
"שמיניסטים בכחול לבן"

קריאה לצעירים המבקרים בארץ: "הישארו ללמוד בישראל"

יותר מאלף צעירים יהודים מצרפת ומרוקו חגגו הערב באירוע ענק בבנייני האומה בירושלים בהשתתפות זמרים ואמנים. האירוע נעל ביקור בן שבוע במהלכו התלמידים בחנו הצעות להמשיך לימודיהם במוסדות ישראלים להשכלה גבוהה בתום התיכון

קריאה לצעירים המבקרים בארץ: "הישארו ללמוד בישראל"
חלק מהתלמידים בטיול בארץ צילום: באדיבות המצלם

לראשונה - בעקבות הסכמי אברהם וחתימת הסכם השלום עם מרוקו, מותר לחשוף את דבר השתתפותם של תלמידי בית ספר יהודי מקזבלנקה בתכנית. השנה משתתפים בתכנית ששמה "שמיניסטים בכחול לבן" 1125 תלמידים מ-27 בתי ספר יהודים בצרפת, שוויץ ומרוקו וזהו המחזור הגדול ביותר מאז היווסדה של התכנית לפני 19 שנים. חברת "החוויה הישראלית", חברת בת לחינוך של הסוכנות היהודית, אחראית על התכנית הייחודית.

חנה פרי זן, יו"ר חברת "החוויה הישראלית": "ישראל מובילה כיום את תעשיית ההיי-טק, הכוללת את תחום הסייבר, הרפואה, הביטחון, והתחום החברתי. אתם עומדים לסיים את לימודכם בתיכון. מכאן אני פונה אליכם באופן אישי - בואו הביתה. הגיעו ללמוד במוסדות האקדמאים בישראל. זה שלנו, זה שלכם"

עמוס חרמון, מנכ"ל חברת "החוויה הישראלית": "אנו גאים לממש את האירוע השנתי הגדול ביותר של הקהילה היהודית בצרפת כאן בירושלים בדמותם של 1125 תלמידי יב' מ-27 בתי הספר היהודים ביניהם גם צעירים משוויץ ומרוקו".

סמנכ,ל הסוכנות היהודית, יהודה סטון: "אנחנו חיים בעולם שבו מקדשים את האינדיבידואל, את הייחודיות האישית של כל אחד ואחת, עולם שבו הפילוג מקבל כותרת גדולה יותר מהחיבור. הזהות האישית שלנו קשורה קשר עמוק להיותנו שייכים לעם היהודי ולמדינת ישראל. הקשר המיוחד שיש לכם לישראל הוא העוגן לשמירה על אחדות העם היהודי ולשגשוגו. אני קורא לכם לשוב לישראל - לביקור, לתכנית חינוכית ואף לעליה".

סטודנטים הסוכנות היהודית מרוקו הסכמי אברהם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד