כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
סולידריות איראנית

המפגינים השחיתו, השגריר והמתנדבים צבעו את הקירות

שגריר בריטניה בטהרן, סיימון שרקליף, צבע את קירות השגרירות עם סיוע של איראנים. זאת לא הפעם הראשונה ששגרירות בריטניה מושחתת על ידי תומכי המשטר, לאחר שבשנת 2011 התרחש אירוע דומה

המפגינים השחיתו, השגריר והמתנדבים צבעו את הקירות
צובעים את הקירות צילום: שגרירות בריטניה באיראן

קבוצה של אזרחים איראניים בבירה טהראן סייעה מרצונה לצבוע את קירות השגרירות הבריטית שהושחתו בסיסמאות נגד בריטניה. הסיסמאות רוססו על ידי כמה גורמים תומכי המשטר כדי למחות על תמיכתה של בריטניה במפגינים אנטי-ממשלתיים באיראן.

בריטניה זימנה את הדיפלומט הבכיר ביותר של איראן בלונדון ב-9 בדצמבר כדי למחות על תלייתו של מוחסן שקארי, מפגין שנתלה כי הפגין נגד המשטר הרצחני האיראני, זאת הייתה ההוצאה להורג הראשונה מסוג זה על רקע תסיסה אנטי-ממשלתית מתמשכת.

שגריר בריטניה באיראן עם דלי צבע בדרך לצבוע את הקירות

השגריר הבריטי לטהראן, סיימון שרקליף, הודה בציוץ בטוויטר לאיראנים ולגורמים בינלאומיים מגרמניה, דרום קוריאה, צרפת, איטליה, ברזיל וכמה מדינות נוספות שהזדהו עם בריטניה. תמונות ברשתות החברתיות מראות שגם שרקליף עצמו עזר יחד עם אנשים לצבוע את הקירות.

זו לא הפעם הראשונה ששגרירות בריטניה מושחתת על ידי תומכי המשטר, בשנת 2011, השגרירות הבריטית הותקפה על ידי המון של מיליציית באסיג' ופעילים איראניים שבזזו משרדים וגנבו מסמכים. במהלך האירוע הוצת גם בניין אחד קטן ומספר בני אדם נפצעו.

זה קרה לאחר שבריטניה תמכה בסנקציות בינלאומיות שהוטלו על איראן בגלל תוכנית הגרעין של איראן ובתגובה הצביע הפרלמנט האיראני על הורדת דירוג הקשרים עם בריטניה ולמעשה לגרש את שגריר בריטניה.

שגריר שגריר בריטניה צבע איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד