כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
אחת ל-10 אלף לידות

ניתוח מורכב הציל את חיי הפעוטה

א' שנולדה עם זליגת רקמת מוח לאף - ונותחה בשערי צדק. מומחים במחלקה הנוירוכירורגית ביצעו ניתוח מוח מורכב שהציל את חייה. הוריה התמלאו באושר: "קיבלנו את חיי בתנו במתנה"

ניתוח מורכב הציל את חיי הפעוטה
אילוסטרציה צילום: pexels

א', פעוטה בת שנתיים, הגיעה למרכז הרפואי שערי צדק שבירושלים עם בליטה חריגה. לתדהמת הרופאים, היתה זו רקמה מוחית שזלגה לחלל האף. המומחים במחלקה הנוירוכירורגית ביצעו ניתוח מוח מורכב שהציל את חייה, כך מדווח יורי ילון ב'ישראל היום'.

ביום לידתה התגלה על גשר האף של א' סימן כחול ובולט. אמה מספרת כי היא ילדה חיונית ובריאה, ובמשך הזמן הבליטה לא הפריעה לתפקודה השוטף. על אף החשש כי הממצא אינו תקין, רופאי הקהילה הרגיעו את הוריה וקבעו כי אין סיבה לדאגה.

כעבור חודשים ספורים מיום הלידה, אמה של הפעוטה החליטה כי היא מעוניינת להמשיך לברר את מקור הסימן ופנתה לכמה מומחים. בגיל שנתיים הגיעה הפעוטה לבדיקות הדמיה במרכז הרפואי שערי צדק, שם צילומי ה־MRI חשפו ממצא נדיר.

הורי הפעוטה מסרו כי: "אנחנו אסירי תודה על כך שקיבלנו את חיי בתנו במתנה. א' תחזור למסגרת החינוכית בקרוב. אנחנו רוצים להודות לד"ר מרגלית ולכל הצוות על האבחון המהיר והטיפול המקצועי".

"מדובר בממצא נדיר", מרגיע ד"ר מרגלית. "חשוב לא לעורר דאגה בכל הורה". בניתוח התבצעו פתיחת הגולגולת ושחזור הבסיס, דרך סגירת רצפת הגולגולת, וכך נמנעו זליגה של רקמת מוח וסכנה לזיהום ולדלקת. "לשמחתנו, היא אובחנה בזמן, החלימה בצורה טובה וחזרה לשגרה מלאה", מסכם ד"ר מרגלית. 

בית חולים שערי צדק רקמות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד