כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
לקח שוחד של מאות אלפים

3 וחצי שנות מאסר לעובד טוויטר שריגל למען סעודיה

מנהל בטוויטר לשעבר שהורשע בריגול למען ערב הסעודית על ידי הדלפת נתוני משתמשים לפני מספר שנים, נידון ל-3 וחצי שנות מאסר. הוא נמצא אשם על ידי חבר מושבעים באוגוסט האחרון בבית המשפט הפדרלי בסן פרנסיסקו

3 וחצי שנות מאסר לעובד טוויטר שריגל למען סעודיה
טוויטר: אילוסטרציה צילום: Pixabay

עובד לשעבר בטוויטר נידון ל-3 וחצי שנים בגין ריגול למען ערב הסעודית. אחמד אבואמו נמצא אשם על ידי חבר מושבעים באוגוסט האחרון בבית המשפט הפדרלי בסן פרנסיסקו. התובעים ביקשו עונש מאסר של יותר משבע שנים, ואמרו שהם רוצים "עונש חזק מספיק כדי להרתיע אחרים בתעשיית הטכנולוגיה והמדיה החברתית מלמכור את הנתונים של משתמשים פגיעים". אבואמו עמד בפני עונש מרבי של עשרות שנים בכלא.

פרקליטיו של אבואמו ביקשו מהשופט אדוארד צ'ן להטיל עליו עונש על תנאי בביתו בסיאטל ללא עונש מאסר. הם אמרו כי יש לו בעיות בריאותיות, ובעיות משפחתיות שהשפיעו עליו במהלך תקופתו בטוויטר שנמשכה בין 2013 ל-2015.

על פי בית המשפט, בזמן שעבד בחברת טוויטר, אחמד אבואמו, בן 44, ניהל "שותפויות תקשורתיות במזרח התיכון ובצפון אפריקה". הוא פיתח קשרים עם אנשים בולטים באזור, וקיבל מאות אלפי דולרים ושעון יוקרתי מיועץ בכיר של יורש העצר של ערב הסעודית, מוחמד בן סלמאן. בתמורה, טענו התובעים, הוא שיתף את פרטי המשתמשים האישיים של מתנגדים למשטר עם פקידים סעודים.

חבר המושבעים הרשיע את אבואמו בשתי עבירות של הונאה בנקאית או קשירת קשר לביצוע הונאה בנקאית, שתי עבירות של הלבנת הון, סעיף אחד של זיוף רשומות וסעיף אחד של התנהלות כסוכן של ממשלה זרה.

עלי אלזאברה, עובד נוסף שגם הדליף מידע לסעודים, הואשם בנתינת גישה לאלפי חשבונות טוויטר מטעם ערב הסעודית, וכך המשטר יכול לעקוב אחר אלו שכותבים נגד המשטר. אך אלזאברה נמלט מארצות הברית לפני שנעצר, סוכני ביון סעודים שכנעו אותו לבדוק כמה חשבונות שהם נחשבו למתנגדי המשטר בסעודיה.

ארה''ב שוחד סעודיה טוויטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד