כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
גררו לתוך הקונסוליה

לאחר שהיכו מפגינים: דיפלומטים סינים עוזבים את בריטניה

סין החזירה הביתה שישה פקידים מבריטניה כולל אחד מהדיפלומטים הבכירים ביותר בבריטניה, חודשיים לאחר האלימות בקונסוליה במנצ'סטר. ההחלטה של סין להחזיר את הדיפלומטים נתפסת כניסיון להרגיע את המחלוקת ולהימנע מחילופי דברים נוספים בינה לבין בריטניה

לאחר שהיכו מפגינים: דיפלומטים סינים עוזבים את בריטניה
שוטרים בריטיים. אילוסטרציה צילום: unsplash

בריטניה ביקשה מפקידים סינים לוותר על זכותם לחסינות דיפלומטית כדי לאפשר למשטרה לחקור אותם על התקרית האלימה באוקטובר האחרון, אז היכו הפקידים הסיניים מפגינים סינים מתנגדי המשטר הסיני מחוץ לקונסוליה בעיר מאנצ'סטר. אך הפקידים הוחזרו לסין. שר החוץ ג'יימס קלברלי הביע את אכזבתו מכך שאף אחד מהשישה לא יעמוד כעת בפני צדק.

הקבוצה כללה את הקונסול הכללי ג'נג שיואן, שהכחיש שהיכה מפגין. מפגין פרו-דמוקרטי, בוב צ'אן, הונג-קונגי, נפצע לאחר שנגרר לשטח הקונסוליה והוכה על ידי מספר גברים ב-16 באוקטובר. שיואן, שהיה אחראי על הקונסוליה במנצ'סטר, הכחיש שתקף את צ'אן לאחר שזוהה בתמונות, והואשם בכך על ידי חבר פרלמנט שמרני בכיר.

מאוחר יותר הוא אמר לכתבים שהוא ניסה להגן על עמיתיו, והוסיף כי צ'אן "מתעלל במדינה שלי, המנהיג שלי. אני חושב שזו חובתי". ההחלטה של ​​סין להחזיר את הדיפלומטים נתפסת כניסיון להרגיע את המחלוקת ולהימנע מחילופי דברים נוספים בינה לבין בריטניה.

גורמים רשמיים בבריטניה הבהירו כי השגרירות הסינית בלונדון מודעת לחלוטין לכך שאם הדיפלומטים לא יסכימו להגיע לחקירת משטרה, אז יהיו לכך השלכות נוספות. כל הפקידים הוכרזו כ'פרסונה נון גרטה' (אישיות בלתי רצויה) וגורשו מבריטניה. במקום זאת, סין בחרה להימנע מחקירות, והחזירה את הדיפלומטים הביתה.

המשטרה מסרה כי לפחות 40 מפגינים התאספו מחוץ לקונסוליה שהוא למעשה שטח בריטי, אך לא ניתן להיכנס אליו ללא הסכמה של הסינים כחלק מחוק בינלאומי. משטרת מנצ'סטר מסרה כי קבוצת גברים "יצאה מהבניין וגררה אדם לשטח הקונסוליה והוא הותקף".

"בשל החשש שלנו לשלומו של האיש, השוטרים התערבו והוציאו את הקורבן משטח הקונסוליה", נכתב בהודעה.

מנצ'סטר מפגינים סין חסינות קונסוליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד