כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
"לא מתאים לאנושות"

נוכל הקריפטו מתלונן כי הכלא שורץ חולדות ורימות

מיליארדר הקריפטו לשעבר שנעצר לאחר הונאת ענק, מוחזק בכלא עם חולדות ורימות, כזה גרוע עד שסוהר כינה אותו "לא מתאים לאנושות". מחלקת המדינה האמריקנית ציינה כי הכלא עם "בעיה קשה של תברואה, והתאים שורצים בחולדות, רימות וחרקים"

נוכל הקריפטו מתלונן כי הכלא שורץ חולדות ורימות
אילוסטרציה צילום: unsplash

הנוכל היהודי הנאשם סם בנקמן-פריד, ששוויו הוערך בעבר עם 32 מיליארד דולר, מוחזק במתקן הכליאה היחיד באיי בהאמה, באיים הקאריביים, לפחות עד 8 בפברואר הוא אמור להיות שם, לאחר שלא הצליח לשכנע את השופט לשחררו בערבות בזמן שנלחם נגד הסגרה לארה"ב.

הכלא בו הוא מוחזק ידוע לשמצה, דו"ח שפורסם לגביו בשנה שעברה על ידי משרד החוץ האמריקאי, כלל הפרות אפשריות של זכויות אדם, כולל אלימות והתעללות מצד הסוהרים. מחלקת המדינה האמריקנית ציינה כי הכלא עם "בעיה קשה של תברואה, והתאים שורצים בחולדות, רימות וחרקים".

הכלא פוקס היל כל כך גרוע, שכמה אסירים התחננו שיוסגרו לארה"ב רק כדי לצאת משם. ה'ניו יורק פוסט' מדווח, כי בשנת 2019, ויתר איש דת נוצרי אמריקאי על זכותו להילחם בהסגרה לג'ורג'יה ארה"ב, שם הוא נידון בסופו של דבר למאסר עולם, מכיוון שחשש להיהרג על ידי כנופיות בכלא האכזרי.

"אין שום יתרון בכך שהוא יישאר שם, הוא יישלח לארה"ב בסופו של דבר בכל מקרה", אמר לארי לוין, מומחה לייעוץ לאלו שהורשעו בפשעי צווארון לבן כיצד להיכנס לבתי כלא טובים יותר.

נציב שירות בתי הסוהר של איי בהאמה, דואן קליר, טען כי התנאים הנוראיים שופרו על ידי שיפוצים, ואמר "אין לנו כעת בעיות של מכרסמים". אחד מעורכי הדין שלו, מארק כהן, אמר שבנקמן-פריד "בודק את האישומים עם הצוות המשפטי שלו ובוחן את כל האפשרויות המשפטיות שלו".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', המייסד והמנכ"ל לשעבר של חברת הקריפטו הקורסת, סם בנקמן-פריד, היה עם חבריו מהמעגל הפנימי של החברה באיי בהאמה בזמן שהאימפריה שלו קרסה סביבו, סם בנקמן-פריד מחברת FTX, התפטר לפני שבועיים כאשר חברת הקריפטו שהיתה בבעלותו הגישה בקשה לפשיטת רגל, מדיווחים בארה"ב עולה כי עד 2 מיליארד דולר מכספי לקוחות נעלמו מספרי החברה בשבועות האחרונים. ב-2022, בנקמן-פריד היה אחד התורמים הגדולים ביותר למפלגה הדמוקרטית. חלק גדול מהסכום שהיה בחשבון החברה נעלם מאז, מקור אחד העריך את הסכום החסר בכ-1.7 מיליארד דולר. השני אמר שהפער נע בין מיליארד דולר ל-2 מיליארד דולר

מטבעות קריפטו קריפטו הונאה איים קאריביים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד