כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
"הערבים יושבים וצוחקים"

לאחר הפינוי: המתיישבים בנו חנוכיית ענק

זמן קצר לאחר שניידות שכוחות הביטחון עזבו את נקודת ההתיישבות 'רמת ארבל' והשאירו את התושבים ללא קורת גג ועם הרס רב במקום, התושבים בסיוע פעילים רבים החלו לבנות חנוכיה ענקית ומיוחדת וערוכים לשוב למקום

לאחר הפינוי: המתיישבים בנו חנוכיית ענק
החנוכיה צילום: באדיבות המצלם

תושביה של נקודת ההתיישבות 'רמת ארבל' בשיתוף עם תנועת נחלה ממשיכים לחזק את הגליל ולא מתכוונים להרפות מאחיזתם בקרקע למרות הפינוי הבוקר והרס הבתים שבוצע על ידי ממשלת ישראל.

לקראת חג החנוכה שיחול ביום ראשון הקרוב, החלו התושבים לבנות במקום חנוכיה ענקית אשר תאיר ותפרסם את הנס של חג החנוכה על נקודת ההתיישבות בגליל.

תושבת המקום אורית שפיץ סיפרה על הפינוי הקשה הבוקר ותיארה כיצד הגיעו כוחות המשטרה וסגרו את הכניסה למקום כאשר רק שתי משפחות נשארו בבתים וכל השאר היו בחוץ ללא אפשרות להיכנס.

"הם לקחו את הכל בשיירה של 12 רכבי משטרה. בראש השיירה נסע רכב של ערבים, הם נסעו מבסוטים, מחייכים, הם ניצחו. ניסינו להגיד לשוטרים, תראו מה אתם עושים, אתם מפנים אותנו היהודים מיישוב שבעקרון קיבל הכרת ממשלה לפני 10 שנה והערבים שגרים 40 מטר מאיתנו, יושבים וצוחקים עלינו".

אורית סיפרה כי בזמן שהמשאית של המשטרה נסעה, נכנסה ליישוב משאית שהביאה את החנוכיה הענקית שתוצב במקום לאחר שמתנדבים רבים הגיעו לסייע בבנייתה ובניית הבתים מחדש.

לסיום אמרה: "רמת ארבל חוזרת להיבנות, כל מה שנהרס נבנה מחדש, אף משפחה לא יורדת הלילה. רמת ארבל קמה ולא תרד לעולם מהשטח. מחכים לכולכם בואו תעזרו לנו, אנחנו צריכים את הכוח הזה למרות שאנחנו לא נוותר לרגע אחד".

מתיישבים מתנחלים התנחלות ערבים חנוכיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד