כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
אלו הנושאים שמעכבים

שבוע לפקיעת המנדט: בש"ס הגיעו לסיכומים; יהדות התורה מתקרבים

בליכוד מאיצים את המשא ומתן הקואליציוני ברקע תיקוני החקיקה שנמשכים בוועדות הכנסת המיוחדות ובמליאה בתקווה שנתניהו יודיע במהלך ימי החנוכה כי עלה בידו להרכיב ממשלה ולהשביע אותה לכל המאוחר בעוד שבוע וחצי לאחר חג החנוכה | אלו הנושאים שעדיין מעכבים את החתימה

שבוע לפקיעת המנדט: בש"ס הגיעו לסיכומים; יהדות התורה מתקרבים
נתניהו, גפני, סמוטריץ ודרעי צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

שבוע בדיוק לפקיעת המנדט, בליכוד מאיצים את שיחות המו"מ מול השותפות הקואליציוניות, ומקווים להודיע כבר במהלך ימי חג החנוכה כי עלה בידם להקים ממשלה ולהשביע אותה לכל המאוחר ימים אחדים לאחר חג החנוכה בעוד כשבוע וחצי.

לפי גורמים פוליטיים בש"ס ובליכוד, לאחר שיחות ארוכות שניהל בימים האחרונים אריאל אטיאס מש"ס עם חברי צוות המו"מ של הליכוד, הצדדים הגיעו לסיכומים סופיים לקראת חתימה על הסכמים.

מה שמעכב את החתימה של ש"ס הוא חוק הגיוס, כשגם בש"ס ממתינים לנציגי ׳אגודת ישראל׳ שיגיעו לסיכום בנושא, ולאחר מכן ש"ס תאמץ את הסיכום ותחתום על ההסכם הקואליציוני, אחריה תחתום גם יהדות התורה שנותרה עדיין עם מספר נושאים פתוחים, בהם גם נושא הדיור.

השיחות מול הציונות הדתית ועוצמה יהודית מתנהלות באיטיות יותר, הקושי העיקרי מול הציונות הדתית הוא נושא סעיף הנכד שהם מתעקשים להעביר ואילו בליכוד מתבצרים בסירובם.

מול עוצמה יהודית מתנהל משבר סביב דרישתם לקבל לידי השר המיועד איתמר בן גביר סמכות למ"מ יו"ר ועדת השרים לענייני חקיקה, בליכוד מסרבים לדרישה הזו והוצעו כמה חלופות שנבחנות על ידי אנשי עוצמה יהודית.

לראש הממשלה המיועד נתניהו נותר שבוע בדיוק עד לפקיעת המנדט, ביום רביעי הבא בחצות הוא יופקע ויחזור לידי הנשיא, בליכוד מתקרבים לרגע ההכרזה כי "עלה בידם" להקים ממשלה, שגם בכנסת נמשכו לאורך היום החקיקות הנלוות בהם חוקי דרעי, בן גביר וסמוטריץ'.

הסכם קואליציוני משא ומתן קואליציוני יהדות התורה ש"ס ראש הממשלה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד