כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
הרוסים שוב תוקפים

מערכות ההגנה בקייב הפילו 10 מל"טים איראניים

ברקע הדיווח כי ארצות הברית קרובה לשלוח את מערכת ההגנה האווירית 'הפטריוט' לאוקראינה, מל"טים מתוצרת איראן שוב תוקפים את קייב. רוסיה החלה להשתמש במל"טים האיראניים בעיקר נגד מטרות אזרחיות בתחילת אוקטובר, מאות שוגרו עד כה, אך רובם הופלו לפני שהגיעו ליעדיהם

מערכות ההגנה בקייב הפילו 10 מל"טים איראניים
מל"טים איראניים צילום: Iran international

מערכות הגנה אוויריות של קייב הפילו היום (רביעי) עשרה מל"טים מתוצרת איראן. זאת על רקע הדיווחים כי ארצות הברית קרובה לשלוח את מערכת ההגנה האווירית 'הפטריוט' לאוקראינה. ראש עיריית קייב, ויטלי קליצ'קו, אמר כי מערכות ההגנה האווירית הפילו עשרה מל"טים מתוצרת איראן וכי היו פיצוצים במחוז שבצ'נקיבסקי.

הממשל בקייב מסר כי על פי מידע ראשוני, שני מבנים בשבצ'נקיבסקי ניזוקו, מידע על נפגעים עדיין נבדק. ארה"ב הזהירה כי איראן מתכננת לספק מל"טים לרוסיה ביולי, דבר שאיראן הכחישה שוב ושוב, אך הודתה שהיא נתנה "כמה מל"טים" לרוסיה לפני שהחלה מלחמת אוקראינה.

רוסיה החלה להשתמש במל"טים האיראניים בעיקר נגד מטרות אזרחיות בתחילת אוקטובר. מאות שוגרו עד כה, אך רובם הופלו לפני שהגיעו ליעדיהם. ברקע: וושינגטון צפויה להכריז מחר על החלטתה לספק טילי 'פטריוט', כך אמרו שני גורמים רשמיים לרויטרס. מערכת הפטריוט נחשבת לאחת ממערכות ההגנה האווירית המתקדמות ביותר בארה"ב ובדרך כלל יש ממנה מחסור, כשבעלות ברית רבות של ארה"ב חושקות בטילים הללו.

מערכת הפטריוט תסייע לאוקראינה להתגונן מפני גלי התקפות טילים ומל"טים רוסיים שפגעו בתשתית האנרגיה של המדינה. ארצות הברית ובעלות בריתה האירופיות הטילו סנקציות נגד יחידים וגופים איראניים בשל מעורבותם באספקת מל"טים לרוסיה. המקרה האחרון של הטלת סנקציות פורסם על ידי בריטניה ביום שלישי.

מלחמת אוקראינה רוסיה מל"טים איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד