כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
"התעמרות לשמה"

גנץ דחה בקשתו של עצור מנהלי להשתתף בחתונת אחותו

שר הביטחון היוצא בני גנץ דחה את בקשתו של העצור המנהלי אלחי כרמלי להשתתף בחתונת אחותו. עתירה שהגיש כרמלי נדחתה ע"י בית המשפט. עו"ד עדי קידר מחוננו: "התעמרות לשמה - שימוש פוליטי ציני בכלים שנועדו לביטחון ישראל"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: יהושע פרוכטר

אלחי כרמלי תושב השומרון העצור במעצר מנהלי עליו חתם שר הביטחון היוצא בני גנץ לא השתתף בחתונת אחותו שהתקיימה השבוע. בקשתו של כרמלי להשתתף בחתונה נדחתה ע"י שר הביטחון בני גנץ, אשר השיב באמצעות הפרקליטות כי הוא מתנגד לבקשה. כרמלי עתר כנגד ההחלטה לבימ"ש באמצעות עו"ד עדי קידר ועו"ד משה פולסקי מארגון חוננו, אך בתי המשפט דחו את העתירה.

עו"ד עדי קידר תקף את סירובו של גנץ: "השימוש בצווים המנהליים, במקרה שלפנינו הוא פסול ובלתי מידתי. שימוש בצווים שנועדו לביטחון ישראל, בשביל מטרות פוליטיות ציניות וצרות. הסירוב לאפשר למרשי להשתתף בחתונת אחותו, כנגד כל היגיון, זה הוספת חטא על פשע והתעמרות לשמה. אנו מקווים שבקרוב הצווים יבחנו שוב, בשיקול דעת, ובכובד ראש ויבוטלו", הוסיף קידר.

נזכיר כי ארבעים חברי כנסת מהקואליציה העתידית פנו לשר גנץ ודרשו ממנו לבטל את הצווים המנהליים כנגד כרמלי וכנגד צעיר נוסף תושב השומרון – אברהם ירד. במכתב עליו חתומים בין היתר חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ', איתמר בן גביר, מירי רגב, יולי אדלשטיין ומיקי זוהר - הם תקפו את הוצאת הצווים, וטענו כי מדובר בעקיפה בוטה של הליך שיפוטי "שימוש פסול בסמכויותיך, תוך רמיסה וזלזול בהליך השיפוטי. הצווים הללו הוצאו ללא משפט וללא ראיות, תוך התעלמות מפסק בית המשפט שהורה לשחרר את שני התושבים", נכתב במכתב, לצד הדרישה "הורה באופן מיידי על ביטול הצווים".

נזכיר כי כרמלי, נשוי ואב לתינוקת, נעצר לפני כחודש בידי המשטרה אשר ביקשה להאריך את מעצרו אך בימ"ש השלום בירושלים דחה את הבקשה. דקות לאחר החלטת בית המשפט, חתם שר הביטחון היוצא גנץ על צו מעצר מנהלי ל-4 חודשים כנגד כרמלי. כרמלי מוחזק בתנאים קשים בבית המעצר מגרש הרוסים.

בני גנץ צו מנהלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד